Volkswagen zainwestuje w Polsce jeszcze więcej
Jeden z najsłynniejszych niemieckich koncernów motoryzacyjnych chce zwiększyć nakłady na swoje inwestycje w Polsce. Unowocześniona ma zostać fabryka w Poznaniu. Powstaje także nowy zakład pod Wrześnią.
Volkswagen zamierza zainwestować sporo pieniędzy w polskie fabryki. W ubiegłym tygodniu przedstawiono najbliższe plany producenta. VW zamierza unowocześnić fabrykę zlokalizowaną w Poznaniu. Ma się w niej pojawić nowa hala spawalni, której budowa zostanie rozpoczęta maksymalnie do końca 2016 r. Jako, że wymaga ona zajęcia fragmentu drogi na jedno z osiedli, marka będzie musiała sfinansować zmianę układu komunikacyjnego. Dodatkowo koncern chce dostosować płyty podłogowe do wymogów koncernu. Przyjęło się, że mają one przyjmować postać platform MQB takich, na jakich produkowane są VW Golf.
Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie wartość tej inwestycji, ale dotychczas w Poznań-Antoniówkę zainwestowano już 1,4 miliarda euro. Volkswagen z pewnością postara się stworzyć nowoczesny obiekt, w którym jeszcze sprawniej przebiegała będzie produkcja dostawczych modeli Caddy i Transporter. Prezes poznańskiego oddziału VW podkreśla jednak, że zmiany nie spowodują zwiększenia liczby wytwarzanych tam pojazdów, ponieważ fabryka i tak jest już wystarczająco obciążona. Wyliczono, że od 2003 r. z linii produkcyjnych poznańskiego zakładu VW zjechało już 1,3 miliona samych Volkswagenów Caddy.
Budowana jest również nowa fabryka znajdująca się pod Wrześnią. Zezwolenie na jej wzniesienie wydano dopiero niedawno, dlatego na razie mówi się jedynie o rozpoczęciu prac. Wiadomo jednak, że w zakładzie produkowane będą samochody dostawcze VW Crafter. Marka planuje zatrudnić w nowym obiekcie ok. 3 tysiące pracowników. Zakłada się, że pod Wrześnią wytwarzanych będzie przeszło 85 tysięcy pojazdów rocznie. Na nową fabrykę Volkswagen ma przeznaczyć 3,3 miliarda złotych. Zakład będzie znajdował się na powierzchni 220 ha. W pierwszej kolejności powstanie dział budowy karoserii, dział montażu oraz lakiernia.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to fabryka pod Wrześnią będzie gotowa do końca 2016 r. Już trwa kompletowanie kadry pracowniczej. Na razie dotarło ok. 30 tysięcy zgłoszeń, a VW przeprowadził ponad 0,5 tysiąca rozmów kwalifikacyjnych. Dotychczas umowy podpisano z ok. 150 osobami. Inwestycje VW mają pozwolić na stworzenie nawet 10 tysięcy nowych miejsc pracy w całej Polsce.
Franciszek Bordowski
Ostatnie wpisy Franciszek Bordowski (zobacz wszystkie)
- Czy jest szansa na spadki cen mieszkan w 2022? - 19 kwietnia 2022
- Co wiemy o wariancie Omikron? - 6 grudnia 2021
- Jak działa lampa na podczerwień? - 21 lipca 2021
- Koniec Forda Mondeo - 6 kwietnia 2021
- Czym jest praca hybrydowa? - 4 stycznia 2021
- Zadania działu HR w trakcie pandemii - 20 sierpnia 2020
- Jak zwiększyć swoją odporność? - 15 kwietnia 2020
- Grypa żołądkowa – objawy, leczenie - 13 stycznia 2020
- Tłuszcz palmowy – dobry czy nie? - 12 września 2019
- Bezpieczeństwo podczas upałów - 25 czerwca 2019
- Metody odrobaczania kota - 23 maja 2019
- Wirus opryszczki pospolitej (HSV) – co to jest i jak leczyć? - 14 marca 2019
- Jaka rasa psa do domu z dziećmi? - 21 września 2018
- Co warto wiedzieć o sinicach? - 28 sierpnia 2018
- Jak jest skonstruowana opona samochodowa? - 18 stycznia 2018
- Belgia zakazuje podsuwania Forex-u klientom detalicznym - 28 sierpnia 2016
- MF zapowiada wzrost i przyspieszenie PKB (za sprawą 500+ ) - 19 sierpnia 2016
- Zmiany: mniejsze limity powierzchniowe i więcej mikromieszkań na rynku? - 18 sierpnia 2016
- Rosyjska gospodarka mocno się kurczy: wzrost cen, inflacja, bezrobocie - 16 sierpnia 2016
- Niższe prognozy wzrostu na świecie – przez Brexit? - 25 lipca 2016