Wirtualna Polska kupuje kolejne serwisy
Wirtualna Polska przejęła już tyle serwisów, że niektórzy spodziewali się, iż nie będzie miała ochoty na dalsze inwestycje. A jednak, grupa wydała ponad 20 milionów złotych na kolejne strony, w tym na 2 internetowe rozgłośnie radiowe.
Wirtualna Polska ma ogromne ambicje, by na długo pozostać największą grupą medialną w kraju. Bezustannie poszerza swój portfel, dokładając do niego kolejne serwisy. Po przejęciu tak dużych, jak o2.pl czy Money.pl i wydaniu przeszło 66 mln złotych w samym tylko 2014 r., na początku czerwca Grupa WP.PL pokusiła się jeszcze o 2 internetowe rozgłośnie radiowe oraz spółkę NextWeb Media.
Decydując się na zakup spółki NextWeb Media Grupa Wirtualna Polska pozyskała szereg portali o różnej tematyce. Przejęta przez wp.pl jednostka ma pod sobą m.in. abczdrowie.pl i parenting.pl. Jest też właścicielem platformy blomedia.pl, na której działa ok. 600 blogów. Warto dodać, że spółka rozwija się w bardzo szybkim tempie, o czym świadczy fakt, że w I kwartale tego roku jej zyski było o 46% wyższe niż w tym samym okresie roku 2014. Nie dziwi zatem, że WP.PL zapłaciła za NextWeb Media ponad 20 mln złotych. 19,4 mln zostało przekazanych w momencie zawierania umowy, natomiast pozostałe 3,5 mln złotych ma trafić na konto sprzedających, gdy do końca czerwca 2016 r. NextWeb Media osiągnie ustalony zysk EBITDA.
Oprócz tego Grupa Wirtualna Polska zobowiązała się do wypłacenia sprzedającym specjalnej premii, która będzie obowiązywała w przypadku, gdy spółka zdoła uzyskać wzrost wartości na poziomie wynoszącym min. 15%. Pod uwagę wzięte zostaną dane uzyskane na dzień 31 grudni 2016 r., a później kolejny raz – wraz z ostatnim dniem roku 2018. Będą one uwzględniały wyniki uzyskane przez spółkę na przestrzeni wcześniejszych 12 miesięcy.
Jeśli chodzi o pozostałe inwestycje, to chodzi o radia internetowe OpenFM.pl oraz PolskaStacja.pl. Kosztowały one Grupę 4 mln złotych. W tym przypadku prognozy nie są jednak tak dobre, jak poprzednio, ponieważ przychody stacji wyniosły w ubiegłym roku ok. 2,8 mln złotych, czyli wyraźnie mniej od ich ceny. Niemniej jednak WP.PL zapewnia, że podejmie starania mające na celu wypromowanie stacji i zwiększenie generowanych przez nie dochodów. WP.PL ma w planach m.in. zwiększenie liczby reklam na dostępnej powierzchni.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016