Najwięcej ofert pracy znajdziesz w internecie
Internet jest największym źródłem ofert pracy. Te dane zostały potwierdzone przez jednostki sprawdzające, jak wygląda sytuacja na polskim rynku pracy i które kanały docierania do pracowników są dziś najskuteczniejsze.
Z danych Biura Inwestycji i Cykli Ekonomicznych oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie wynika, że najwięcej ofert pracy publikowanych jest dziś nie w prasie ani na słupach ogłoszeniowych, a w internecie. Sieć daje szansę dotarcia do tysięcy ogłoszeń publikowanych przez pracodawców, ale jednocześnie pomaga też pośredniakom i przedsiębiorstwom wyszukiwać osoby dokładnie pasujące do konkretnych stanowisk pracy.
Ze statystyk wynika, że w maju tego roku największa liczba pojawiających się w sieci ogłoszeń o pracę pochodziła z regionów kraju o najwyższym stopniu rozwoju. We wschodniej części Polski, choć widać wzrost ofert pracy, to jednak nie jest on systematyczny. Spadek dynamiki, jeśli chodzi o liczbę nowych wakatów, zaobserwowano natomiast w województwach leżących na północy i południu kraju. Jedynym wyjątkiem jest Pomorze. Niemniej jednak, ofert zatrudnienia przybywało na terenie całej Polski, a w szczególności na Mazowszu i Podkarpaciu.
A jakie ogłoszenia pojawiają się najczęściej? Najwięcej ofert kierowanych jest to osób, które studiowały na kierunkach ścisłych i inżynieryjnych. Poza tym poszukiwani są absolwenci nauk społecznych i prawnych. Spadek liczby ogłoszeń o pracę zanotowano jednak w kategorii ofert kierowanych do osób bez określonego zawodu. Wyraźny wzrost widoczny był za to w przypadku ogłoszeń dla pracowników fizycznych. To już drugi miesiąc z rzędu, w którym są oni tak bardzo potrzebni na rynku pracy.
Rekrutacja prowadzona w sieci to także znaczne udogodnienie dla samych firm, które mogą w szybki i prosty sposób, bez dodatkowej pomocy publikować oferty i przyjmować zgłoszenia kandydatów. Co więcej, pracodawcy mają automatyczny dostęp do informacji o kandydacie aplikującym na dane stanowisko. Otrzymując CV, od razu mogą sprawdzić, jakie informacje na temat konkretnej osoby widoczne są w sieci. Poznawanie sylwetki kandydata w sieci jest coraz powszechniejszaą praktyką w polskich firmach, ponieważ pozwala lepiej poznać jego rzeczywistą osobowość, a nie tylko tę wykreowaną na potrzeby procesu rekrutacyjnego.