Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy
Nowoczesne technologie coraz bardziej wspierają konsumentów w dokonywaniu zakupów. Wielość rozmaitych aplikacji ułatwia dokonywanie transakcji oferując klientom rozmaite rabaty, promocje. Korzystanie z aplikacji i gromadzenia bonusów, zwiększa lojalność klienta względem danej sieci, marki, czy samego produktu.
Przykładem jest choćby aplikacja Rossmann dostępna do pobrania dla smartfonów z Androidem, iPhon’ów oraz telefonów z Windows Phone. Dzięki tej aplikacji klienci mogą dołączyć do specjalnego klubu, co umożliwia korzystanie z wielu promocji. „Apka” pozwala na gromadzenie punktów, które później uprawniają do korzystania z wielu zniżek. Instalując aplikację w swoim telefonie, klienci są również informowani o zbliżających się promocjach. Ponadto aplikacja uprawnia również do zwiększania upustów. Taka sytuacja miała miejsce pod koniec kwietnia, gdzie kupując kosmetyki do makijażu z aplikacją można było liczyć na dodatkowe 6 % zniżki.
ShopFun to autorska aplikacja wprowadzona przez Grupę Atrium (Europa Środkowo-Wschodnia). Aplikacja łączy w sobie usługi lokalizacyjne, funkcje, które wspierają zakupy, a także elementy grywalizacji oraz system nagradzania. Celem, który przyświecał twórcom aplikacji, było przygotowanie z jednej strony nowoczesnego narzędzia marketingu dla najemców, z drugiej zaś dodatkowej usługi dla klientów centrów handlowych. Aplikacja ta wyznacza nową jakość w komunikacji pomiędzy najemcami w galerii a klientami. Pozwala na łączenie użytkowników aplikacji z najemcami obiektów Atrium we właściwym czasie i z odpowiednią ofertą.
Aplikacja ShopFun dzięki informacjom (zebranym historiom użytkowników) samodzielnie dostosowuje komunikaty i oferty do preferencji użytkowników. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii – beaconów, czyli małych nadajników sygnału radiowego mogących komunikować się ze smartfonami, aplikacja ShowFun umożliwia dopasowanie marek, które znajdują się w centrum handlowym, do każdego klienta. Dla najemców galerii Atrium, aplikacja ShowFun stanowi koleje narzędzie marketingu, dzięki któremu możliwe będzie poznanie profilu klientów, a co się z tym wiąże bardzo dokładne trafianie ze swoją. Wystarczy, że użytkownik aplikacji pojawi się w galerii, a system podeśle mu powiadomienie o spersonalizowanej dla niego ofercie. Opierając się o już posiadane dane w zakresie ścieżki zakupowej klienta, aplikacja może okazjonalne podsyłać dedykowane oferty, promocje, czy nowości – niezależnie czy klienta aktualnie znajduje się w centrum handlowym.
Ważną funkcją aplikacji ShopFun jest również zaangażowanie klientów galerii w grę, która dostarcza im pozytywnych doświadczeń zakupowych. Najemcy, przedstawiciele konkretnych marek mogą m.in. wyznaczać użytkownikom zadania. Klienci angażując się w zadania przybliżają się do zdobycia konkretnych nagród. Dzięki aplikacji ShopFun, grupa Atrium buduje lojalność swoich klientów. Początkowo aplikacja będzie dostępna w trzech centrach handlowych: Atrium Flora w czeskiej Pradze, Focus Bydgoszcz oraz Atrium Targówek w Warszawie. Aplikację ShopFun można ściągnąć bezpłatnie z Google Play oraz AppStore.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016