Tagi
Powiązane wpisy
Podziel się
Interesariusze łączcie się… na nowym portalu
INFORMACJA PRASOWA
14 grudnia światło dzienne ujrzał nowy portal poświęcony relacjom firm społecznie odpowiedzialnych z interesariuszami.
Jest to efekt całorocznej pracy Grup Roboczych działających w ramach Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu w roku 2010.
Strona www.interesariusze.pl ma na celu przybliżenie zagadnień związanych ze znaczeniem i rolą dialogu społecznego oraz budowania relacji między firmą a jej zewnętrznym i wewnętrznym otoczeniem, do którego zaliczamy różne grupy interesariuszy. Mianem tym określa się podmioty, które mogą wpływać na działalność przedsiębiorstwa i/lub pozostają pod jego wpływem. Należą do nich m.in. konsumenci, pracownicy, dostawcy czy organizacje pozarządowe. Zgodnie z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu firmy powinny umożliwić interesariuszom czynny udział w planowaniu oraz realizacji swoich działań, co pomaga wypracować wspólną dla obu stron wartość.
Portal podzielony jest na cztery bloki – każdy poświęcony innej grupie interesariuszy (konsumenci, pracownicy, dostawcy, organizacje pozarządowe). Poza opisami każdego z podmiotów strona zawiera informacje na temat zasad dialogu społecznego i komunikacji oraz praktyczne narzędzia i wskazówki pomocne w budowaniu i zarządzaniu relacjami z interesariuszami. Na podstronie „Materiały dodatkowe” można odnaleźć informacje uzupełniające wiedzę z zakresu odpowiedzialnego biznesu i relacji z interesariuszami. Specjalne zakładki na portalu umożliwiają proste przejście do wyszukiwarki Dobrych Praktyk oraz do niedawno odnowionego portalu www.odpowiedzialnybiznes.pl.
– Grupy Robocze pracowały nad przybliżeniem najważniejszych zagadnień związanych ze społecznym dialogiem, który powinien być integralnym elementem zarządzania każdego przedsiębiorstwa – podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, Prezes i Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Wiedza i doświadczenie uczestników i uczestniczek Grup Roboczych pozwoliły na stworzenie portalu zawierającego wartościowe materiały, mogące służyć innym firmom– dodaje.
Grupą docelową portalu są nie tylko firmy szukające inspiracji i narzędzi do budowania pozytywnych relacji z interesaiuszami, ale i sami interesariusze, którzy odnajdą na nim cenne wskazówki ułatwiające skuteczną współpracę z firmami, jak również wszystkie inne jednostki i podmioty zainteresowane tematem.
Maciej Gielewicz
Ostatnie wpisy Maciej Gielewicz (zobacz wszystkie)
- Jakie zawody są najbardziej zagrożone przez SI? - 14 kwietnia 2023
- Jak radzić sobie ze stresem? - 28 grudnia 2022
- Jak się przygotować do upałów w mieście? - 22 sierpnia 2022
- Zmiany w Polskim Ładzie od lipca 2022 - 23 maja 2022
- Czym jest grypa żołądkowa? - 11 lutego 2022
- Czym różnią się od siebie odmiany koronawirusa? - 4 listopada 2021
- Żylaki – co to jest i czy można je wyleczyć? - 10 sierpnia 2021
- Łupież u kota - 11 czerwca 2021
- Krajowy Plan Odbudowy i Nowy Ład – czym są? - 8 kwietnia 2021
- Jak detoks cukrowy wpływa na zdrowie? - 3 lutego 2021
- Czy elektrownie atomowe są bezpieczne? - 14 stycznia 2021
- Czy koronawirus to grypa? - 14 września 2020
- Czym jest faktoring? - 30 czerwca 2020
- Leasing konsumencki czy wynajem długoterminowy samochodu? - 16 czerwca 2020
- Epidemia koronawirusa - 25 lutego 2020
- Jak odróżnić przeziębienie od grypy? - 22 stycznia 2020
- Skoki rozwojowe u dzieci - 27 sierpnia 2019
- Czy warto pobrać krew pępowinową? - 26 listopada 2018
- Tętniak w mózgu - 24 października 2018
- Co to jest przesilenie wiosenne? - 26 marca 2018