Tagi
Powiązane wpisy
Podziel się
Do czego ci się przyda marketing społecznościowy
Reklama w internecie systematycznie zwiększa swój udział w rynku reklamy. Wraz ze wzrostem popularności serwisów takich jak NK i Facebook, firmy częściej decydują się na marketing społecznościowy.
Media społecznościowe – ogromny potencjał
Trend ten był łatwy do przewidzenia – marketerzy wykorzystują medium o potencjale zwiększającym się z dnia na dzień. Facebook globalnie może się pochwalić już ponad 400 milionami zarejestrowanych użytkowników. W Polsce ma ich już 10 milionów. Depcze więc po piętach liderowi – na NK (dawniej Nasza Klasa) konta utrzymuje ponad 12 milionów osób. Marketing społecznościowy to sposób na dotarcie do tego szerokiego grona odbiorców.
Jak każda nowinka, tak i ten rodzaj promocji dopiero wypracowuje swoje metody. W praktyce okazuje się, że niektóre założenia były błędne, a za to pojawiły się inne, nieprzewidziane możliwości. Reklama na Facebooku i NK ma dużą skuteczność, jednak wymaga innego podejścia, niż chociażby tradycyjny internetowy display.
Marketing społecznościowy w służbie PR
Serwis społecznościowy tworzy swego rodzaju mikrokosmos w obrębie sieci. Inaczej mówiąc: jest to internet w internecie. Więzi między użytkownikami są tam ściślejsze, chociażby dzięki temu, że trudniej być tam anonimowym. Podobnie dokładniej filtrowane są treści – otwarte i nieograniczone pole eksploracji dawane przez zwykłą wyszukiwarkę zostaje zastąpione systemem rekomendacji, udostępniania, „lajków” itp. wewnętrznego obiegu informacji.
Ta specyfika medium sprawia, iż marketing społecznościowy jest idealny do działań związanych z Public Relations. Gorzej sprawdza się jako narzędzie napędzania sprzedaży, chociaż i tutaj, przy odpowiedniej strategii, można uzyskać sukcesy. Jednak najwięcej FB i NK oferują firmom chcącym pracować nad swoim wizerunkiem.
Facebook – tu zyskasz i stracisz wszystko
Bezpośrednia komunikacja pozwala zbudować bliską relację z klientem. Wiąże się z tym też ryzyko zaszkodzenia sobie. W przeciwieństwie do innych form reklamy, działanie na portalach społecznościowych nie jest monologiem marki, ale dialogiem z użytkownikami. Jest to więc żywioł. W niesprzyjających okolicznościach łatwo stracić kontrolę nad sytuację i zaszkodzić swojemu wizerunkowi.
Dlatego, wbrew pozorom, marketing społecznościowy wymaga dużej wiedzy oraz ogromnego wyczucia. Działania na tym polu muszą się opierać na solidnej wiedzy psychologicznej i znajomości dynamiki zachowań grup. Co podkreślają specjaliści w tej dziedzinie, nie ma tu miejsca na przypadek. Obecność na Facebooku czy NK wymaga opracowania dobrej strategii, która będzie konsekwentnie realizowana. Należy więc dokładnie zdefiniować wizerunek marki, a następnie z determinacją, ale też subtelnością, wizję tę wcielać w życie.
Maciej Gielewicz
Ostatnie wpisy Maciej Gielewicz (zobacz wszystkie)
- Jakie zawody są najbardziej zagrożone przez SI? - 14 kwietnia 2023
- Jak radzić sobie ze stresem? - 28 grudnia 2022
- Jak się przygotować do upałów w mieście? - 22 sierpnia 2022
- Zmiany w Polskim Ładzie od lipca 2022 - 23 maja 2022
- Czym jest grypa żołądkowa? - 11 lutego 2022
- Czym różnią się od siebie odmiany koronawirusa? - 4 listopada 2021
- Żylaki – co to jest i czy można je wyleczyć? - 10 sierpnia 2021
- Łupież u kota - 11 czerwca 2021
- Krajowy Plan Odbudowy i Nowy Ład – czym są? - 8 kwietnia 2021
- Jak detoks cukrowy wpływa na zdrowie? - 3 lutego 2021
- Czy elektrownie atomowe są bezpieczne? - 14 stycznia 2021
- Czy koronawirus to grypa? - 14 września 2020
- Czym jest faktoring? - 30 czerwca 2020
- Leasing konsumencki czy wynajem długoterminowy samochodu? - 16 czerwca 2020
- Epidemia koronawirusa - 25 lutego 2020
- Jak odróżnić przeziębienie od grypy? - 22 stycznia 2020
- Skoki rozwojowe u dzieci - 27 sierpnia 2019
- Czy warto pobrać krew pępowinową? - 26 listopada 2018
- Tętniak w mózgu - 24 października 2018
- Co to jest przesilenie wiosenne? - 26 marca 2018