Tagi
Powiązane wpisy
Podziel się
Poczta Polska chce powalczyć o firmy internetowe
Poczta Polska stara się zwiększyć grono klientów. Chce dotrzeć do użytkowników internetu, którzy korzystają z opcji InPost lub firm kurierskich. Żeby zrealizować plan, wprowadza nowe usługi paczkowe.
Zmiany, jakie planuje Poczta Polska miałyby wejść w życie do roku 2015. Poza dostępnymi obecnie paczkami ekonomicznymi i priorytetowymi, pojawiłyby się również paczki biznesowe o wadze do 30 kg oraz paczki gabarytowe do 20 kg. Pierwsza opcja powstała z myślą o większych punktach handlowych, natomiast druga ma być kierowana głównie do mniejszych firm oraz klientów indywidualnych.
Dodatkowo, w ramach usprawnienia doręczania przesyłek, wprowadzone mają zostać powiadomienia w formie SMS, które będą informowały, że paczka czeka w punkcie pocztowym na odbiór. Warto jednak zaznaczyć, że najwygodniejsze opcje przeznaczone są wyłącznie dla tych jednostek, które zobowiążą się do wysyłania określonej, sporej liczby przesyłek w ciągu miesiąca. To także od ilości nadanych paczek będą zależały konkretne opłaty. Ponadto, szybszy będzie czas doręczania paczek – zakłada się, że będzie to następowało w ciągu 2 dni. Pojawią się też odpowiednie opakowania na paczki o różnych parametrach.
Pomysł Poczty Polskiej jest całkiem niezły zważywszy na fakt, iż zakłada się, że w najbliższych latach wzrost rynku e-commerce będzie oscylował w granicach 20-25% rocznie. Dotychczas nasza poczta oferowała jedynie podstawowe usługi takie, jak przesyłki listowe ekonomiczne i priorytetowe oraz paczki.
Mimo to, nie wszyscy chcieli z nich korzystać, ponieważ korzystanie z ofert firm kurierskich pozwalało na szybsze doręczanie towarów.Poczta działała wolniej, a wielokrotnie zawodziła gubiąc przesyłki lub niszcząc je w trakcie dostawy.