Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Reklama Polski na Targach Turystycznych w Berlinie

Już 9 marca ruszą Targi Turystyczne ITB w Berlinie. To jedno z największych wydarzeń dla branży turystycznej na całym świecie.

W tym roku podczas Targów zaprezentuje się 180 krajów, w tym Polska. Nasza rola w Berlinie nie ograniczy się jednak tylko do biernego uczestnictwa. W tym roku będziemy Oficjalnym Krajem Partnerskim ITB, odpowiadamy więc za przygotowanie otwarcia targów. Polska Organizacja Tursytyczna zleciła więc przygotowanie promocji naszego państwa najlepszym. Za kampanię pod hasłem „MOVE YOUR IMAGINATION” odpowiadają więc Tomasz Bagiński, Marcin Kobyłecki i Jakub Jabłoński.

Pod względem artystycznym to strzał w dziesiątkę. Nazwisko Bagińskiego jest potwierdzeniem najwyższej klasy spotu promującego Polskę. Po prezentacji filmu w Polsce nie zabrakło jednak negatywnych opinii ze strony speców od reklamy i kreowania wizerunku. Dla większości z nich obrazy wytworzone przez Bagińskiego w żaden sposób nie wiążą się z Polską, nie będą więc skuteczne, a przecież o to chodzi w reklamie.

O co toczy się spór? Film na temat Polski to multimedialna opowieść w trójwymiarze, która prowadzi przez kilka elementów wyróżniających Polskę – turystykę, kulturę, przyrodę i taniec. nie zabrakło również nawiązania do Euro 2012. Wszystkie te platformy łączy biała kostka – według Bagińskiego symbol Polski świadczący o otwartości. Kostka pełni też ważną funkcję – za jej pośrednictwem widzowie będą mogli sami zdecydować, którą część prezentacji zobaczą. Do tej pory projekt nie budzi zastrzeżeń. Pojawiają się one odnośnie motywu przewodniego filmu.

A są nim wyjątkowo abstrakcyjne stworki, nienawiązujące bezpośrednio do tradycji polskich. Tu twórcy postawili na wyobraźnię. Stworki, zachowane w konwencji urban toys, mają świadczyć o kreatywności, witalności i oryginalności Polaków. Specjaliści od reklamy obawiają się jednak, że ptrzekaz nie będzie czytelny dla gości z zagranicy. Twórcy są jednak przekonani, że prezentacja własnie dzięki swojej abstrakcyjności zainteresuje gości i przyciągnie ich do polskiego stoiska. Abstarkcja to element, który ma nas wyróżnić spośród pozostałych 179 krajów. Zdaniem twórców schematyczne prezentowanie Polski jako kraju jezior i lasów wtopiłoby nas w tło.

Zdaniem autorów polskiej prezentacji produkt reklamowy, w tym przypadku Polska, powienien się sprzedać. Czy tak rzeczywiście będzie? pokaże to najbliższy sezon turystyczny.

(fot. Platige Image)