Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Turystyka szkoleniowa, czyli gdzie się szkolą urzędnicy?

Kwota, jaką urzędy pracy wydały w zeszłym roku na szkolenia pracowników przyprawia o zawrót głowy. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej rozpoczęło kontrolę, by ustalić, jaki cel miały wyjazdy.

Jak się okazuje, w samym woj. świętokrzyskim na doszkalanie pracowników urzędów pracy wydano 1,7 mln zł! Dlaczego? Wiele instytucji zaczęło uprawiać, tak zwaną, turystykę szkoleniową. Chociaż wiedza zdobywana podczas takich wyjazdów bywa niewielka, to jednak uczestnicy mogą zwiedzić nie tylko Polskę, ale nawet całą Europę. To świetna rozrywka, czasem po prostu luksus. Ze względu na tak drastyczne wydatki, MPiS zażądało okazania wykazu wszystkich szkoleń i wyjazdów służbowych, jakie były organizowane na przestrzeni ostatniego roku. Tym bardziej, że podobno niektóre wycieczki były bezcelowe i w żaden sposób nie przysłużyły się poprawie funkcjonowania urzędów.

Dotychczas uzyskane raporty wykazały, że pracownicy urzędów pracy szkolą się, między innymi we Francji, Norwegii, Portugalii, na Litwie i w Estonii. Sam urząd powiatowy w Kielcach w 2010 r. przeprowadził łącznie 65 szkoleń. Osoby biorące udział w wyjazdach uważają, że każdy z nich ma sens, jednak znacznie trudniej jest im konkretnie wytłumaczyć, jak wykorzystali wycieczki w późniejszej pracy. Pracownicy urzędów pracy zarzekają się, że środki musiały zostać wydane w ten sposób, bo właśnie na ten cel zostały przekazane, jednak władze uważają, że gdyby je zwrócono, można by nimi gospodarować nieco rozsądniej.