Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Potencjał biznesu pielgrzymkowego

Pielgrzymki – dla wiernych wyjątkowe przeżycia duchowe, dla organizatorów – możliwość zarobienia niemałych pieniędzy. Czym jest turystyka religijna i jak kręci się biznes pielgrzymkowy?

Od czasu, gdy do pieszych pielgrzymek dołączyły także te autokarowe, biznes pielgrzymkowy rozwija się coraz lepiej. Szybsze możliwości przemieszczania się i opcje zorganizowanych wyjazdów są dogodniejsze niż dalekie wędrówki. Poza tym, pielgrzymki nie są już wyjściem w nieznane – mają dokładnie określane daty, przewodników. Niektóre z nich są częściowo transmitowane. Poza tym, w trakcie ich trwania udostępniane są różne udogodnienia. Np. coraz częściej można znaleźć punkt, w którym mamy szansę naładowania telefonu komórkowego czy laptopa. Przenośne komputery są zabierane dla rozrywki czy możliwości częstszego, łatwiejszego kontaktu z bliskimi.

Turystyka religijna zostawia ślady w miejscowościach, które są celem podróży. Daje im możliwość znacznie szybszego rozwoju.

Regularne odwiedziny turystów są szansą na wzbogacenie się miasteczek. Najlepszym tego dowodem jest francuskie Lourdes. Jeszcze w XIX w. było ono zamieszkiwane przez 3 tysiące osób. W krótkim czasie liczba wzrosła do kilkunastu tysięcy. Dziś jest to centrum hotelarskie i istotny punkt turystyczny we Francji. W Polsce głównym punktem pielgrzymek jest Częstochowa, Kalwaria Zebrzydowska, Jasna Góra. Gdyby utworzono dodatkowo muzeum pielgrzymowania, galerie, ale też stworzono obiekty handlowe z ciekawymi promocjami dla pielgrzymów, z pewnością miasta te dodatkowo skorzystałyby na odwiedzinach turystów wybierających się na wycieczki religijne.