TP SA zamienia się w Orange

Logo Orange

TP SA po długim okresie przygotowań w końcu zamieniła się w Orange. Rodzima marka została zastąpiona globalną, a zmiana ta ma obejmować nie tylko działania brandingowe, ale też wpłynie na ofertę operatora.

„Wchodzimy do wielkiej, międzynarodowej rodziny Orange, która na 5 kontynentach, w 35 krajach, ma 226 milionów klientów. Orange to marka przyjazna i nowoczesna, jedna z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych na świecie.” – to usłyszymy w komunikacie zamieszczonym na stronie orange.pl. Na zmianie nazwy mogą skorzystać klienci, ponieważ spółka wprowadza do swojej oferty wiązaną usługę typu Open – w jednym pakiecie znajdzie się abonament na telefon komórkowy, internet mobilny oraz FunPack HD, będącego zbiorem multimedialnych usług dotychczas oferowanych przez Telekomunikację Polską.

Zmiana nazwy nie tylko pozwoli uzyskać TP dostęp do dużej liczby innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez właściciela marki, czyli Grupę France Telecom, ale ma też znaczenie wizerunkowe. Telekomunikacja Polska SA nie jest zbyt dobrze postrzegana przez klientów, ze względu na szereg monopolistycznych praktyk, jakie stosowała głównie w latach 90. (operator był nawet ukarany przez Komisję Europejską, która uznała, iż z powodu jego antykonkurencyjnych praktyk Polska ma jeden z najniższych w Europie wskaźników dostępu do internetu szerokopasmowego).