Nowa usługa Comarch – Network Operations Center
Comarch udostępnił swoim klientom nową usługę – Network Operations Center. Jest to wszechstronne rozwiązanie świetnie sprawdzające się jako wsparcie techniczne dla wszelkiego typu przedsiębiorstw i instytucji.
Dzięki rozbudowanej funkcjonalności, zautomatyzowanemu i niezawodnemu systemowi służącemu do monitorowania środowiska IT oferowana przez Comarch usługa stanowi nieocenione wsparcie zarówno dla administratorów jak i menadżerów IT. Inwestycja pochłonęła ok. 1 mln zł, połowę kwoty stanowiła niezbędna infrastruktura techniczna. Obecnie Comarch ma pod opieką 3,5 tys. urządzeń sieciowych i 2 tys. serwerów działających u 100 klientów z 17 państw.
– Comarch Network Operations Center jest miejscem pierwszej linii kontaktu dla naszych klientów, dostępnym przez 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku. Powstało ono jako odpowiedź Comarch na wciąż rosnące wymagania klientów co do poziomu jakości świadczonych usług i ich zakresu. Tutaj monitorujemy dostępność elementów infrastruktur sieciowych naszych klientów oraz parametry ich pracy. Wykrycie awarii powoduje bezzwłoczne zarejestrowanie incydentu w systemie zgłoszeniowym oraz natychmiastowe uruchomienie procedury naprawczej polegającej na przeprowadzeniu wstępnej diagnostyki i powiadomieniu klienta o zarejestrowaniu awarii. Obecny zakres naszych usług obejmuje lokalizacje mieszczące się geograficznie na 3 kontynentach. Mając wsparcie kierowników projektów, inżynierów drugiej linii (Inżynierowie Cisco) i trzeciej linii wsparcia (producenci) jesteśmy przekonani, że nasze usługi możemy dopasować do wymagań każdego klienta i zapewnić im odpowiednio wysoki poziom i zgodność z najnowszymi standardami – tłumaczy Krzysztof Korski, kierownik Subcentrum Monitoringu i Helpdesku.
System umożliwia analizę stanu pracy:
• urządzeń sieciowych
• urządzeń, których nie można monitorować za pośrednictwem sieci Ethernet
• komputerów PC bądź serwerów pracujących pod kontrolą systemu MS Windows
• serwerów UNIX/Linux
• wybranych elementów systemów operacyjnych
• Środowiska VMware
• Sieci SAN, LAN/ WAN
• wybranych elementów aplikacji firm trzecich
• baz danych Oracle, MS SQL, DB2
Przedstawiane raporty mogą zostać wykorzystane do weryfikacji dostępności (łączy, serwerów, usług), szacowania niezawodności, planowania rozbudowy systemów itp.
W razie jakiejkolwiek awarii zapewniamy natychmiastową reakcję specjalisty. W zależności od wyników diagnostyki problem jest zgłaszany do dostawcy łącza w danej lokalizacji lub na miejsce jest wysyłany inżynier Comarch, który u klienta sprawdza przyczynę problemu. W tym czasie inżynier Comarch NOC utrzymuje kontakt z klientem, powiadamiając go o postępach prac nad usuwaniem awarii. Po zakończeniu awarii ustalamy jej przyczynę i informujemy o tym klienta, który otrzymując okresowe raporty SLA może kontrolować poziom jakości świadczonych usług.
W obrębie Comarch Network Operations Center działa także Comarch Service Desk, który w ramach obszaru Outsourcing IT realizuje pierwszą linię wsparcia dla usług ciągłych związanych z procesami IT oraz infrastrukturą IT klientów krajowych i międzynarodowych. Do czołowych zadań Service Desku należy identyfikacja i rejestracja incydentów w systemach zgłoszeniowych, kategoryzacja, priorytetyzacja i diagnoza wstępna incydentów, jak również analiza i realizacja określonej części zgłoszeń zgodnie z ustalonym SLA.
[informacja prasowa]
Maciej Gielewicz
Ostatnie wpisy Maciej Gielewicz (zobacz wszystkie)
- Jakie zawody są najbardziej zagrożone przez SI? - 14 kwietnia 2023
- Jak radzić sobie ze stresem? - 28 grudnia 2022
- Jak się przygotować do upałów w mieście? - 22 sierpnia 2022
- Zmiany w Polskim Ładzie od lipca 2022 - 23 maja 2022
- Czym jest grypa żołądkowa? - 11 lutego 2022
- Czym różnią się od siebie odmiany koronawirusa? - 4 listopada 2021
- Żylaki – co to jest i czy można je wyleczyć? - 10 sierpnia 2021
- Łupież u kota - 11 czerwca 2021
- Krajowy Plan Odbudowy i Nowy Ład – czym są? - 8 kwietnia 2021
- Jak detoks cukrowy wpływa na zdrowie? - 3 lutego 2021
- Czy elektrownie atomowe są bezpieczne? - 14 stycznia 2021
- Czy koronawirus to grypa? - 14 września 2020
- Czym jest faktoring? - 30 czerwca 2020
- Leasing konsumencki czy wynajem długoterminowy samochodu? - 16 czerwca 2020
- Epidemia koronawirusa - 25 lutego 2020
- Jak odróżnić przeziębienie od grypy? - 22 stycznia 2020
- Skoki rozwojowe u dzieci - 27 sierpnia 2019
- Czy warto pobrać krew pępowinową? - 26 listopada 2018
- Tętniak w mózgu - 24 października 2018
- Co to jest przesilenie wiosenne? - 26 marca 2018