Zakupy Polaków (badanie European Trusted Brands 2013)

zakupy

Reader’s Digest po raz kolejny przeprowadziło badanie dotyczące zakupowych preferencji Europejczyków, w tym również Polaków. W ten sposób stworzono zestawienia marek, którym najbardziej ufamy. Jednostki te zostały uhonorowane Złotym Godłem. Natomiast Kryształowe Godła powędrowały do tych marek, które według konsumentów wyróżniają się najlepszą jakością produktów i zrozumieniem potrzeb odbiorców.

Jak pokazują wyniki badania European Trusted Brands 2013, zakupów spożywczych Polacy najchętniej dokonują w Biedronce. Na dyskont wskazało 34% pytanych. Jednak to Lidl otrzymał Kryształowe Godło za jakość i wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów. To także Lidl jest drugą w kolejności siecią sklepów obdarzanych największym zaufaniem – głosowało na niego 10% respondentów. Trzecią pozycję zajęło Tesco (7%). Podkreśla się przy tym, że Polacy decydują się na zakupy w sklepach, które oferują niskie ceny, a dodatkowo znajdują się stosunkowo blisko ich miejsca zamieszkania i zapewniają darmowe parkingi.

W kategorii marek odzieżowych wygrało H&M, zyskując 16% głosów. Na drugiej pozycji uplasowało się uhonorowane Kryształowym Godłem Reserved (7%), a na trzeciej C&A (5%). Apteką darzoną największym zaufaniem przez klientów okazała się być Dbam o Zdrowie, na którą głosowało 18% pytanych. To także ta sieć aptek otrzymała w tym roku Kryształowe Godło. Jeśli natomiast chodzi o drogerie, to zwycięzcą okazał się Rossmann, który otrzymał aż 66% głosów. Drugi raz z rzędu marka otrzymała zarówno Złote, jak i Kryształowe Godło. Za Rossmannem znalazła się Natura, na którą wskazało 11% pytanych. Trzecie miejsce zajęła Sephora, na którą głosy oddało 4% ankietowanych.

Badanie European Trusted Brands 2013 zostało przeprowadzone już po raz trzynasty. Do stworzenia rankingów marek darzonych największym zaufaniem posłużyły odpowiedzi ponad 1000 Polaków. Wszystkie ankiety przeprowadzone zostały drogą elektroniczną. Reader’s Digest nie skupia się jednak wyłącznie na Polsce. W bieżącym roku badania przeprowadzono jeszcze w 11 innych, europejskich krajach. Łącznie przepytano przeszło 18 300 osób. To one pomogły stworzyć zestawienie marek, którym ufamy w największym stopniu, w dużej mierze ułatwiając nam przyszły wybór tych punktów, w których będziemy robili zakupy.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.