Castingi do reklam (szansa dla młodych)
W ostatnim czasie na rynku pracy było widać poprawę, jednak wpływ miały na to głównie czynniki sezonowe. Stopa bezrobocia wśród Polaków przed 25. rokiem życia wciąż jest bardzo wysoka, ale młodzi nie zamierzają się poddawać. Wielu z nich regularnie przegląda oferty pracy, a nie mogąc znaleźć zatrudnienia, wpadają na znacznie ciekawsze pomysły, niż tylko szukanie ogłoszeń w sieci i w urzędach pracy. Niektórzy upatrują swojej szansy uczestnicząc w castingach do spotów reklamowych. Wierzą przy tym, że pierwsze pojawienie się na ekranie przyniesie pieniądze, a przy okazji, da szansę na dalszą karierę w mediach.
Wystąpienie w reklamówce to rzeczywiście niezły pomysł na zastrzyk gotówki. Niemal normą jest, że już przed wejściem na casting podpisuje się oświadczenie, w którym zapewniamy, że przez określoną liczbę miesięcy nie weźmiemy udziału w podobnej produkcji. Jako, że w ten sposób rezygnujemy z możliwości grania w reklamach i zarabiania pieniędzy, musimy otrzymać wystarczająco dużo, by spokojnie przeżyć ten czas. Zarówno dla osób bezrobotnych, jak i dla tych, które zarabiają tylko, dzięki pracom tymczasowym, taka opcja jest w pełni satysfakcjonująca.
Na castingi do spotów reklamowych chętnie przychodzą studenci, którzy chcą w szybki sposób zarobić na codzienne wydatki, ale pojawiają się także bezrobotni, którzy nie widzą dla siebie już żadnej innej szansy na rynku pracy. Oczywiście, nie brakuje też osób w innym wieku i o odmiennej sytuacji życiowej, jednak to właśnie młodzi najbardziej liczą na angaż do krótkiej roli w reklamie. Wielokrotnie okazuje się, że jednorazowe wystąpienie na ekranie zapewnia im środki umożliwiające przetrwanie całego roku akademickiego. Poza tym, reklamówki to niezły sposób na zarobienie pieniędzy niezbędnych do spełniania marzeń. Dlatego na castingach chętnie pojawiają się nawet ci, którzy już mają pracę.
Trzeba jednak przyznać, że dostanie roli w reklamie jest naprawdę trudne. Osoby chcące zarobić w ten sposób muszą przygotować się na wiele godzin oczekiwań podczas różnych castingów. Rzadko zdarza się, by już za pierwszym razem udało się zdobyć rolę. Tysiące osób regularnie pojawiających się na eliminacjach jeszcze nigdy nie zostało wybranych do spotu. Trzeba więc uzbroić się w nadzwyczajną cierpliwość. Jak mówią doświadczeni, trzeba też mieć na siebie sposób – znaleźć coś, co wyróżni nas z całego tłumu i sprawi, że producenci zwrócą uwagę właśnie na nas. I nawet, jeśli nas nie wybiorą tym razem, to być może zadzwonią do nas przy okazji kręcenia kolejnej reklamy.