Wielkie plany „Żabki” – 600 nowych sklepów w 2014
Sieć sklepów ”Żabka” radzi sobie na naszym rynku bardzo dobrze. W samym 2013 r. otworzyła 460 punktów handlowych. W rozpoczynającym się 2014 r. zamierza oddać do użytku kolejnych 600 sklepów. Przypomnijmy, że do sieci należą zarówno sklepy „Żabka”, jak też „Freshmarket”. Tych pierwszych na przestrzeni całego poprzedniego roku powstało 240, a drugich otworzono 220. W ciągu kolejnych 4 lat wszystkich punktów handlowych działających pod kontrolą spółki Żabka Polska ma powstać łącznie ok. 2 tysiące. Według danych przedstawianych przez zarząd spółki, obecnie na terenie całego kraju spółka prowadzi ok. 3300 sklepów. Szacuje się, że w następnych latach liczba sklepów działających pod pieczą tej sieci może sięgnąć nawet 7 tysięcy.
Ze względu na dużą konkurencję cenową, „Żabka” nie jest w Polsce tak popularna, jak sieci dyskontów, jednak istnieje kilka czynników, które wyróżniają ją na ich tle. Przede wszystkim, wiele „Żabek” otwartych jest w dni, w których zamknięte są dyskonty. Jeżeli pracownicy zatrudnieni są w ramach umowy cywilnoprawnej lub gdy za kasą staje sam franczyzobiorca prowadzący sklep, punkt handlowy może być otwarty w dowolnych dniach i o każdej porze. Dzięki temu, często możemy zrobić zakupy w „Żabce” nawet w święta. Co więcej, jest ona z reguły czynna dłużej niż dyskonty.
Ponadto w ostatnich miesiącach sieć „Żabka” intensywniej dba o swój wizerunek i regularnie organizuje promocje zachęcające do kupowania w niej. Jak wyliczyli jej eksperci, między styczniem a czerwcem 2013 r. udało się zwiększyć przychody sieci o 20%. Istnieje spora szansa na to, że dane dotyczące II półrocza 2013r. będą jeszcze lepsze, a statystyki będą poprawiały się także w kolejnych miesiącach. Duża w tym zasługa promocji, które pozwalają na obniżenie rachunku, jeżeli klient zdecyduje się na zakup kilku jednakowych produktów. Taki zniżki rzeczywiście zachęcają do kupowania w sklepach „Żabka”.
Zarząd spółki podkreśla przy tym, że ekspansja Żabki na polskim rynku wynika nie tylko z otwierania zupełnie nowych punktów handlowych, ale również z przejmowania tych istniejących dotychczas, ale działających pod innym szyldem. Jako przykłady przejęć wymienia się sklepy należące wcześniej do sieci takich, jak m.in. Agap, Dobry Wybór czy Społem Zabrze. Okazuje się, że pod względem przejęć Żabka Polska była najaktywniejszą spółką na polskim rynku.