Instagram to aplikacja pozwalająca dzielić się ze światem zdjęciami robionymi przy pomocy smartfonów. Dotychczas lekceważyła użytkowników biznesowych, ale wiadomo już, że zamierza wprowadzić opcje kierowane właśnie do firm. Instagram, czyli serwis fotograficzny dostępny jako...
Europa: wydatki na reklamę w internecie wyprzedził...
Internet zdecydowanie jest najpotężniejszym medium współczesnego świata. Nie dziwi więc, że wydatki firm na reklamę w sieci przewyższyły już inwestycje w promocję przedsiębiorstw w telewizji. Potwierdzają to dane IAB AdEx Benchmark. Z danych, które podczas konferencji Interact w Lizbonie opublikowano w IAB AdEx Benchmark wynika, że europejskie firmy stawiają na reklamę w sieci. Rok 2015 był pierwszym w historii, w którym na promocję w internecie wydano więcej niż na reklamy telewizyjne. Tendencję wzrostową widać także w Polsce. Na przestrzeni całego minionego roku reklama online wzrosła u nas o 21,8%. To jeden z...
Wzrosły wydatki firm na reklamę w telewizji
Może i reklama internetowa zyskuje coraz większą popularność, ale polskie firmy nadal inwestują w reklamy telewizyjne. Łączne wydatki na marketing w TV wzrosły w I kwartale 2015 r. o 3,3% r/r i wyniosły 1,983 mld złotych netto. Starcom MediaVest Group (SMG) wyliczyło, że w okresie...
Google coraz więcej zarabia na mobile
Google kolejny raz potwierdza, że jest jednym z największych koncernów na świecie. W II kwartale tego roku udało mu się zwiększyć przychody o ponad 10%. Duża w tym zasługa oferty skierowanej do użytkowników urządzeń mobilnych. Google to nie tylko wymarzony pracodawca...
Firmy kierują reklamę w TV nie do tych, którzy mają pieniądz...
Reklama jest dźwignią handlu i wie o tym każda firma, ale nie każda potrafi to skutecznie wykorzystać. Wielu reklamodawców kieruje spoty telewizyjne nie do tej grupy, która mogłaby przynieść im rzeczywisty dochód. Jak to możliwe? Produkując reklamę telewizyjną, marki chcą...
KRRiT szuka metody na ograniczenie reklam w TVP
Krajowa Rada Radiofonii i Telefonii chce ograniczenia reklam w mediach publicznych. Najpierw jednak trzeba znaleźć nowe źródło zysków, ponieważ na reklamach radio i TV zarabiają obecnie ok. 1 miliarda złotych rocznie! Krajowa Rada Radiofonii i Telefonii chce znaleźć rozwiązanie,...
Niestandardowe sposoby na pozycjonowanie
Zacznę od czegoś, o czym ostatnio jest dosyć głośno. Chodzi mi o SEO w Wikipedii. Internetowa encyklopedia ma wielu wrogów, zarzucających jej niską jakość linków, ma jednak też ogromne grono zwolenników. I, co najważniejsze, wyszukiwarki patrzą na nią bardzo łaskawym...
YouTube: wkrótce wydatki na video w sieci przebiją telewizyj...
Znaczenie reklamy w sieci rośnie, a na popularności najbardziej zyskują video reklamy będące świetną alternatywą dla spotów emitowanych w tv. Eksperci twierdzą, że wydatki na video reklamy w sieci wkrótce przebiją telewizyjne budżety. Reklama w sieci jest coraz popularniejsza i...
Rośnie popularność zdobywania pieniędzy z pomocą crowdfundin...
Pomysł na biznes do dopiero początek żmudnej drogi do osiągnięcia sukcesu. Najistotniejszym problemem, przed którym staje większość z początkujących przedsiębiorców jest zebranie kapitału na wprowadzenie takiego pomysłu w życie. Crowdfunding, jeden z nowszych pomysłów ery...
Producenci leków i farmacja wydają coraz więcej na reklamę...
W I półroczu 2014 r. wyraźnie, bo o niemal 2,0% wzrosła wartość netto naszego rynku reklamowego. W największym stopniu przyczyniły się do tego firmy farmaceutyczne oraz sektor dóbr szybko zbywalnych. Zakłady zajmujące się produkcją leków zwiększyły nakłady na te cele o 12,1%...
Marketing musi budzić emocje!
Marketing to jedna z tych dziedzin, które obecnie rozwijają się szczególnie dynamicznie. Jego ewolucja zaskakuje wielu. Dziwić może głównie fakt, że twarde dane, które jeszcze niedawno były głównymi wyznacznikami sukcesu na tym polu, dziś tracą znaczenie na rzecz… emocji!...
Firmy.net w nowej odsłonie
Firmy.net, portal dla małych i średnich przedsiębiorstw, może się pochwalić nowym layoutem. Już na pierwszy rzut oka widać zmiany na lepsze – układ graficzny jest przejrzysty i estetyczny. Czy poza wyglądem coś się zmieniło? Tak i to sporo, co odkryłem zaraz po rozpoczęciu...
Ile w tym roku zarobią agencje interaktywne?
Rynek agencji reklamowych rozwija się dynamicznie już od dawna, jednak w ostatnim czasie szczególną uwagę zwracają na siebie agencje interaktywne. Jednostki te bezustannie się mnożą, a eksperci szacują, że w tym roku zarobią nawet miliard złotych! Nie są to jednak dokładne...
Google potwierdza: w statystykach znikną słowa klu...
To już koniec danych o statystykach ruchu na stronie na konkretne słowa kluczowe? Google zapowiada zmiany w wyszukiwarce i programach typu Google Analytics – podstawowym narzędzi kontroli nad statystykami stron www. Jak zapowiedział Google już wkrótce ze statystyk odwiedzin znikną informacje o tych statystykach, które są bezpośrednio związane ze słowami kluczowymi. Docelowo najpopularniejsza wyszukiwarka świata zamierza szyfrować wszystkie wyszukiwania. Po co? Najprawdopodobniej po to, by zwiększyć ruch w podsuwanych przez siebie usługach typu Google Adwords (płatne reklamy) i utrudnić życie pozycjonerom i branży...
Kampanie reklamowe display: irytujące, ale wciąż skuteczne...
Kampanie reklamowe display to grupa tych reklam internetowych, które przyjmują postać bannerów lub po prostu obrazów wyskakujących w momencie wchodzenia na daną witrynę. Są jedną z popularniejszych metod marketingowych stosowanych w sieci. Jednocześnie, stanowią rodzaj promocji...
Reklama natywna – jak ją postrzegamy?
Reklama natywna jest jedną z tych internetowych form promocji produktów czy usług, które w ostatnich latach należą do zdecydowanie najpowszechniejszych. Potrzeba jej stworzenia wynikała z tego, że większość internautów stała się odporna na reklamy w postaci bannerów...
Castingi do reklam (szansa dla młodych)
W ostatnim czasie na rynku pracy było widać poprawę, jednak wpływ miały na to głównie czynniki sezonowe. Stopa bezrobocia wśród Polaków przed 25. rokiem życia wciąż jest bardzo wysoka, ale młodzi nie zamierzają się poddawać. Wielu z nich regularnie przegląda oferty pracy, a...
Rebranding w biznesie – remedium na kryzys?
Rebranding to proces zmiany pewnej cechy charakterystycznej firmy. Może to być zmiana jej nazwy, logo czy też jakaś modyfikacja w kwestii asortymentu lub proponowanych usług. Liczy się to, aby dane działanie pozwoliło zwrócić uwagę otoczenia na konkretne przedsiębiorstwo....
Neuromarketing – sposób na klienta
We współczesnym handlu, gdy każdy sklep musi zmierzyć się z dużą konkurencją, szczegółowy opis i ładne opakowanie produktu nie wystarczają już, by odnieść sukces i zaskarbić sobie sympatię jak największej grupy klientów. Poprawianie wyników sprzedażowych i...
Praca: Durex szuka… testera kondomów
Firma Durex poszukuje tymczasowych pracowników, jednocześnie dając im możliwość przeżycia wyjątkowej przygody. Marka rozpoczęła rekrutację, w której wyłoni parę testerów prezerwatyw. Zgłoszenia można przesyłać do 23 czerwca. Oczywiście, udział w testowaniu mogą wziąć...