Meritum Bank postanowił wypróbować dość nietypowy sposób na przyciągnięcie klientów do siebie. Otóż jeśli wniosek klienta nie zostanie rozpatrzony w ciągu 5 minut, bank zobowiązuje się do wypłacenia tej osobie 100 zł. Tym sposobem zachęca do zaciągania pożyczek...
Facebook się zmienia: będzie więcej reklam?
Pomimo tego, że Facebook jest serwisem społecznościowym, a więc powinien być dostosowany głównie do potrzeb swoich użytkowników, którymi są prywatne osoby, to jednak ostatnie zmiany dają nam do zrozumienia, że coraz większą rolę odgrywają w nim firmy reklamujące swoje...
Kontrowersyjna reklama Grześków
Nowa reklama popularnych wafelków „Grześków” udowodniła, że producenci tych słodkości nie chcą już adresować swoich produktów wyłącznie do dzieci czy rodzin. Po emisji ostatniego spotu „Grześków” zawrzało w internecie i dyskutuje się o reklamie coraz częściej i...
Nivea przekracza granice w reklamie?
Nowa kampania reklamowa koncernu kosmetycznego Nivea budzi mieszane odczucia. Jednych naprawdę oburza, innych śmieszy i ciekawi. Pewne jest, że raczej nikt nie przechodzi obok niej obojętnie. A wszystko powodowane jest faktem, że udział wzięli w niej przypadkowi ludzie, którzy na...
Najdroższe 30 sekund reklamy – finały Super Bowl
3 lutego w Nowym Orleanie rozegrany został finał amerykańskiego Super Bowl, w którym o miano najlepszej drużyny futbolu amerykańskiego walczyły zespoły Baltimore Ravens i San Francisco 49ers. Jak zwykle przy tej okazji, puszczany w przerwach blok reklamowy należał do najdroższego w...
Opinie klientów w sieci mało wiarygodne
Rekomendacja byłego klienta jest najlepszą wskazówką dla osób, które zastanawiają się nad skorzystaniem z usług danej firmy. Czy aby na pewno? Ilość fałszywych opinii w internecie rośnie z dnia na dzień. Strony konsumenckie w zamyśle miały być pomocą dla klientów szukających produktów lub usług. Opinie innych osób, mających za sobą doświadczenia z daną firmą, są w końcu najlepszym źródłem informacji. Niestety – obecnie już to tak nie działa. Coraz więcej rekomendacji jest pisanych na zamówienie, przez copywriterów. Nie mają one nic wspólnego z bezstronnością i prawdą, są nową formą reklamy,...
Marketing i SEO a Wikipedia
Wikipedia – dla jednych symbol wolnej sieci i podstawowe źródło (obiektywnych?) informacji, dla innych… źródło dochodu. Społeczność internetowej encyklopedii wykryła, że dwóch wpływowych redaktorów zarabiało na działaniach public relations. Żeby nie było...
Radio Maryja nie płaci kar
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Radio Maryja dwie kary. Nadawca nie opłacił ich i nie zamierza opłacić, ponieważ nie zgadza się z decyzją Rady. Sprawę naświetla „Gazeta Wyborcza”. Radio Maryja cieszy się statusem nadawcy społecznego, co zwalnia je z...
Marketing w upale – Lemon y Nada
Dla wszystkich, którzy w stanie przedzawałowym spędzili ostatnie polskie-tropikalne upały, próbując odnaleźć sklep, w którym lodówka rzeczywiście chłodzi, a nie tylko stanowi efektowny element wystroju, a zwłaszcza dla tych, którzy wybierają się w niedalekiej przyszłości na...
Wątpliwa skuteczność reklamy na Facebooku
Wciąż trwa szał na facebookowy marketing. Fanpage i firmowe strony rosną jak grzyby po deszczu. Jednak skuteczność takiej reklamy coraz częściej poddawana jest w wątpliwość. Magia „like’a” nadal działa, lecz być może już niebawem jej moc zmaleje. Obecnie wielu...
Spadają wydatki na reklamę
Analitycy z firmy ZenithOptimedia oceniają, że w tym roku wydatki na reklamę w Polsce będą o 0,7 procenta niższe niż w 2011. Ku zaskoczeniu branży, Euro 2012 nie stało się dla marketingowców okresem żniw. Spodziewano się, że w okresie piłkarskich mistrzostw cała gospodarka...
Hasło na Euro 2012 z błędem?
Ministerstwo Sportu i Turystyki jakiś czas temu ujawniło hasło promujące Euro 2012 w Polsce. Zagraniczni kibice będą witani słowami „Feel like at home„. Tłumacz z British Council zauważył, że w sloganie jest błąd. Wg. Andy’ego Edwins hasło powinno brzmieć...
Hasła reklamowe muszą być poparte badaniami
Obecnie spece od marketingu odwołują się do przeróżnych chwytów, by tylko skłonić do zakupu ich produktów. Unia Europejska temu procederowi mówi „stop”. W trosce o konsumenta w 2006 roku wprowadziła nowe regulacje, w oparciu o które mają być tworzone slogany...
Reklamy, które naginają rzeczywistość
W polskiej reklamie nastąpił przełom – urażony widz zakazał emisji reklamy Old Spice. Powodem skarżenia reklam najczęściej jest nienaturalny retusz, naginanie rzeczywistości oraz epatowanie seksem.
Nowy sposób na lokalną reklamę – Local Power
Małe firmy szukające sposobu na lokalną reklamę w sieci powinny bliżej zapoznać się z pojęciem Local Power. To nowy sposób na zdobycie sobie popularności wśród internautów z konkretnego regionu.
Billboardy – reklama wyjątkowo uciążliwa
Billboardy to jedne z najlepszych sposobów na reklamowanie firm oraz instytucji. Jednak ich nadmiar w niektórych miejscowościach sprawia, że mieszkańcy nie mogą spać, a kierowcy czują się rozproszeni.
Długi ogon w pozycjonowaniu – co i jak?
„Długi ogon” to nazwa nadana charakterystycznym działaniom pozycjonerskim. Mają one na celu zoptymalizowanie wyników pracy pozycjonerów i uzyskanie, jak najlepszych rezultatów w wynikach wyszukiwania.
Do czego ci się przyda marketing społecznościowy
Reklama w internecie systematycznie zwiększa swój udział w rynku reklamy. Wraz ze wzrostem popularności serwisów takich jak NK i Facebook, firmy częściej decydują się na marketing społecznościowy.
Rośnie znaczenie reklamy mobilnej w Polsce
Reklama mobilna, czyli po prostu ta multimedialna wykorzystywana w sieci, staje się w Polsce coraz popularniejsza. Nic dziwnego, że nawet Google zainteresowało się jej rozwojem w kraju.
Seks w reklamach – reklamowe Chamlety
Internauci mogą zgłaszać najgorsze polskie reklamy do konkursu Chamlet wymyślonego przez prof. Michael Fleischer. Jak dotąd zebrano 160 "kandydatek" do najgorszej reklamy roku.