Instagram to aplikacja pozwalająca dzielić się ze światem zdjęciami robionymi przy pomocy smartfonów. Dotychczas lekceważyła użytkowników biznesowych, ale wiadomo już, że zamierza wprowadzić opcje kierowane właśnie do firm. Instagram, czyli serwis fotograficzny dostępny jako...
Europa: wydatki na reklamę w internecie wyprzedził...
Internet zdecydowanie jest najpotężniejszym medium współczesnego świata. Nie dziwi więc, że wydatki firm na reklamę w sieci przewyższyły już inwestycje w promocję przedsiębiorstw w telewizji. Potwierdzają to dane IAB AdEx Benchmark. Z danych, które podczas konferencji Interact w Lizbonie opublikowano w IAB AdEx Benchmark wynika, że europejskie firmy stawiają na reklamę w sieci. Rok 2015 był pierwszym w historii, w którym na promocję w internecie wydano więcej niż na reklamy telewizyjne. Tendencję wzrostową widać także w Polsce. Na przestrzeni całego minionego roku reklama online wzrosła u nas o 21,8%. To jeden z...
Google coraz więcej zarabia na mobile
Google kolejny raz potwierdza, że jest jednym z największych koncernów na świecie. W II kwartale tego roku udało mu się zwiększyć przychody o ponad 10%. Duża w tym zasługa oferty skierowanej do użytkowników urządzeń mobilnych. Google to nie tylko wymarzony pracodawca...
YouTube: wkrótce wydatki na video w sieci przebiją telewizyj...
Znaczenie reklamy w sieci rośnie, a na popularności najbardziej zyskują video reklamy będące świetną alternatywą dla spotów emitowanych w tv. Eksperci twierdzą, że wydatki na video reklamy w sieci wkrótce przebiją telewizyjne budżety. Reklama w sieci jest coraz popularniejsza i...
Marketing musi budzić emocje!
Marketing to jedna z tych dziedzin, które obecnie rozwijają się szczególnie dynamicznie. Jego ewolucja zaskakuje wielu. Dziwić może głównie fakt, że twarde dane, które jeszcze niedawno były głównymi wyznacznikami sukcesu na tym polu, dziś tracą znaczenie na rzecz… emocji!...
Firmy.net w nowej odsłonie
Firmy.net, portal dla małych i średnich przedsiębiorstw, może się pochwalić nowym layoutem. Już na pierwszy rzut oka widać zmiany na lepsze – układ graficzny jest przejrzysty i estetyczny. Czy poza wyglądem coś się zmieniło? Tak i to sporo, co odkryłem zaraz po rozpoczęciu...
Google potwierdza: w statystykach znikną słowa klu...
To już koniec danych o statystykach ruchu na stronie na konkretne słowa kluczowe? Google zapowiada zmiany w wyszukiwarce i programach typu Google Analytics – podstawowym narzędzi kontroli nad statystykami stron www. Jak zapowiedział Google już wkrótce ze statystyk odwiedzin znikną informacje o tych statystykach, które są bezpośrednio związane ze słowami kluczowymi. Docelowo najpopularniejsza wyszukiwarka świata zamierza szyfrować wszystkie wyszukiwania. Po co? Najprawdopodobniej po to, by zwiększyć ruch w podsuwanych przez siebie usługach typu Google Adwords (płatne reklamy) i utrudnić życie pozycjonerom i branży...
Kampanie reklamowe display: irytujące, ale wciąż skuteczne...
Kampanie reklamowe display to grupa tych reklam internetowych, które przyjmują postać bannerów lub po prostu obrazów wyskakujących w momencie wchodzenia na daną witrynę. Są jedną z popularniejszych metod marketingowych stosowanych w sieci. Jednocześnie, stanowią rodzaj promocji...
Reklama natywna – jak ją postrzegamy?
Reklama natywna jest jedną z tych internetowych form promocji produktów czy usług, które w ostatnich latach należą do zdecydowanie najpowszechniejszych. Potrzeba jej stworzenia wynikała z tego, że większość internautów stała się odporna na reklamy w postaci bannerów...
Praca: Durex szuka… testera kondomów
Firma Durex poszukuje tymczasowych pracowników, jednocześnie dając im możliwość przeżycia wyjątkowej przygody. Marka rozpoczęła rekrutację, w której wyłoni parę testerów prezerwatyw. Zgłoszenia można przesyłać do 23 czerwca. Oczywiście, udział w testowaniu mogą wziąć...
FIRMER – nowy Magazyn Świadomego Przedsiębiorcy
Małe i średnie przedsiębiorstwa to znacząca część polskiego biznesu. „Firmer” pozwoli im zwiększyć swoją konkurencyjność, skuteczniej trafiać do klientów i spojrzeć na rynek w szerszej perspektywie. Jego redaktorzy udowadniają, że nawet małe firmy mogą na rynku wiele...
Facebook się zmienia: będzie więcej reklam?
Pomimo tego, że Facebook jest serwisem społecznościowym, a więc powinien być dostosowany głównie do potrzeb swoich użytkowników, którymi są prywatne osoby, to jednak ostatnie zmiany dają nam do zrozumienia, że coraz większą rolę odgrywają w nim firmy reklamujące swoje...
Opinie klientów w sieci mało wiarygodne
Rekomendacja byłego klienta jest najlepszą wskazówką dla osób, które zastanawiają się nad skorzystaniem z usług danej firmy. Czy aby na pewno? Ilość fałszywych opinii w internecie rośnie z dnia na dzień. Strony konsumenckie w zamyśle miały być pomocą dla klientów szukających produktów lub usług. Opinie innych osób, mających za sobą doświadczenia z daną firmą, są w końcu najlepszym źródłem informacji. Niestety – obecnie już to tak nie działa. Coraz więcej rekomendacji jest pisanych na zamówienie, przez copywriterów. Nie mają one nic wspólnego z bezstronnością i prawdą, są nową formą reklamy,...
Marketing i SEO a Wikipedia
Wikipedia – dla jednych symbol wolnej sieci i podstawowe źródło (obiektywnych?) informacji, dla innych… źródło dochodu. Społeczność internetowej encyklopedii wykryła, że dwóch wpływowych redaktorów zarabiało na działaniach public relations. Żeby nie było...
Wątpliwa skuteczność reklamy na Facebooku
Wciąż trwa szał na facebookowy marketing. Fanpage i firmowe strony rosną jak grzyby po deszczu. Jednak skuteczność takiej reklamy coraz częściej poddawana jest w wątpliwość. Magia „like’a” nadal działa, lecz być może już niebawem jej moc zmaleje. Obecnie wielu...
Spadają wydatki na reklamę
Analitycy z firmy ZenithOptimedia oceniają, że w tym roku wydatki na reklamę w Polsce będą o 0,7 procenta niższe niż w 2011. Ku zaskoczeniu branży, Euro 2012 nie stało się dla marketingowców okresem żniw. Spodziewano się, że w okresie piłkarskich mistrzostw cała gospodarka...
Google filtruje: tablica.pl, okazje.info, przepisy.pl –...
Po raz kolejny w ciągu kilku miesięcy zawrzało w branży SEO. To za sprawą kolejnej fali ręcznych filtrów w polskich wynikach wyszukiwania. O karze dla dużego serwisu ogłoszeniowego grupy Allegro – tablica.pl – już pisaliśmy. Teraz pora przejrzeć się innym serwisom,...
Ponad 8 milionów Polaków na Facebooku
Z danych udostępnionych przez serwis Socialbakers wynika, że swoje konto na FB ma już 8 milionów 300 tysięcy Polaków. Pod względem liczby użytkowników tego serwisu plasuje to nas na 24. miejscu listy wszystkich nacji. Względem marca Facebook zanotował wzrost polskich kont o niemal...
Nowy sposób na lokalną reklamę – Local Power
Małe firmy szukające sposobu na lokalną reklamę w sieci powinny bliżej zapoznać się z pojęciem Local Power. To nowy sposób na zdobycie sobie popularności wśród internautów z konkretnego regionu.
Do czego ci się przyda marketing społecznościowy
Reklama w internecie systematycznie zwiększa swój udział w rynku reklamy. Wraz ze wzrostem popularności serwisów takich jak NK i Facebook, firmy częściej decydują się na marketing społecznościowy.