1000 nowych miejsc pracy dla absolwentów… w Biedronce

Biedronka

mjaniec, flickr

Obiegowa opinia, że praca w dyskoncie, hipermarkecie czy ogólnie w handlu detalicznym kojarzy się z niskimi kwalifikacjami i słabym wykształceniem pracowników odchodzi powoli do lamusa. Dyskonty coraz mocniej starają się, by taki obraz ich kadry zmienić. Przykładem staje się największy dyskont w Polsce, Biedronka, która rozpoczęła rekrutację kadry spośród absolwentów wyższych uczelni.

Tysiąc nowych miejsc pracy, jakie Biedronka chce zaoferować młodym ludziom po wyższych studiach, ale bez zawodowego doświadczenia jest ofertą wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom rodzimego rynku pracy, na którym młodzi ludzie do 25 roku życia stanowią znaczną część wśród ogółu bezrobotnych. Wskaźnik bezrobocia w tej grupie wiekowej waha się w granicach 25 procent. Jest to inicjatywa tym bardziej cenna, że Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki docelowo planuje wzrost zatrudnienia młodych absolwentów do 3 tysięcy w ciągu najbliższych kilku lat.

Ważnym aspektem jest też fakt, iż młodzi magistrowie czy inżynierowie mają przede wszystkim zasilić kadrę kierowniczą w dyskontach, a braki doświadczenia będą rekompensować przy pomocy programów praktyk i staży nie tylko dla samych absolwentów, ale również dla studentów. O taką ściślejszą współpracę między pracodawcami i studentami od szeregu lat zabiega wiele uczelni wyższych, zdając sobie sprawę z wagi nabywania doświadczenia zawodowego jeszcze podczas trwania studiów. Z badania przeprowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami wynika, iż połowa studentów uważa program studiów za nieprzygotowujący do pracy w danym zawodzie, dlatego ściślejsza współpraca między uczelniami, a firmami jest tak ważna.

Oprócz Biedronki, także sieć Tesco Polska kusi młodych absolwentów trzymiesięcznymi płatnymi praktykami. A dla tych którzy chcą podjąć pracę jeszcze w trakcie trwania studiów ma do zaoferowania czteroletni program „Kariera Młodego Lidera”, z pełną ofertą zatrudnienia na umowę o pracę oraz z szeregiem szkoleń menadżerskich i specjalistycznych, co ma związać daną osobę na dłużej z firmą, dając jej jednocześnie możliwości awansu w dalszej perspektywie.