Hasła reklamowe muszą być poparte badaniami mar26

Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Hasła reklamowe muszą być poparte badaniami

Hasła reklamowe muszą być poparte badaniami

flowolf (Flickr)

Obecnie spece od marketingu odwołują się do przeróżnych chwytów, by tylko skłonić do zakupu ich produktów. Unia Europejska temu procederowi mówi „stop”. W trosce o konsumenta w 2006 roku wprowadziła nowe regulacje, w oparciu o które mają być tworzone slogany reklamowe. Teraz zbiera żniwo swoich decyzji.

Chodzi tu przede wszystkim o reklamy produktów spożywczych. Od lat marketingowcy prześcigają się w wynajdywaniu zalet swoich produktów, nierzadko naciągając fakty lub zupełnie mijając się z prawdą. Codziennie słyszymy, że np. jogurty wzmacniają organizm, kremy czekoladowe są zdrowe dla dzieci, a margaryny dostarczają niezbędnych składników odżywczych. Problem w tym, że to tylko marketingowa gadanina, która na mocy nowych unijnych regulacji jest zakazana. Teraz wszystkie hasła reklamowe promujące artykuły żywnościowe muszą być poparte badaniami. Każde dobroczynne działanie żywności musi być dokładnie udokumentowane – dopiero wtedy można mówić o nim w reklamie.

Nowe przepisy odczuli już producenci, których reklamy mają być wycofane z radia i telewizji. Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności zdążył już negatywnie zaopiniować ok. 1 600 haseł reklamowych, którymi na potrzeby kolejnych kampanii karmieni byli konsumenci. Następnie decyzję o zaprzestaniu ich emisji podjęła Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego. Teraz firmy mają pół roku na zmianę strategii, wprowadzenie zmian do filmów reklamowych i przygotowanie nowych opakowań. Mogą też wnioskować o badania naukowe.