Apple i Samsung chcą polskiego wynalazku
Polacy, którzy stworzyli pierwszą na świecie elektroniczną kostkę do gry na tabletach i smartfonach podejmą współpracę z firmami Apple i Samsung! Nowoczesna kostka DICE+ wymyślona przez Patryka Strzelewicza i Michała Bąka z firmy Games Technology ma być pierwszym towarem pochodzącym z Polski, który znajdzie się na półkach sklepów Apple. Samsung chce też dołączyć ją do swoich tabletów. Co więcej, na razie nie pojawił się żaden produkt, który mógłby stać się konkurencją dla polskiej DICE+.
Zainteresowanie polskim wynalazkiem jest bardzo duże mimo, że na pierwszy rzut oka kostka nie wydaje się nadzwyczajna. Ma ona postać tradycyjnej, sześciennej kostki używanej w grach planszowych. Od tej standardowej różni się jednak rozmiarem – jest odrobinę większa, a także brakiem oczek. Ilość wylosowanych oczek wyświetla się dopiero po tym, jak kostka upadnie już na określony bok. Rezultat jest następnie automatycznie przesyłany do zainstalowanej na urządzeniu gry. Poza tabletami, kostkę można również stosować do gier na smartfonach.
Według twórców, kostka DICE+ ma sprawić, że gry na urządzeniach elektronicznych będą w jeszcze większym stopniu przypominały te tradycyjne „planszówki”. Do tej pory wynik rzutu kostką na tabletach czy smartfonach był efektem działania cyfrowego algorytmu, który losował określoną ilość oczek. Patryk Strzelewicz uważa jednak, że nie zapewniało to takich emocji, jak prawdziwy rzut kostką. Dodał przy tym, że kostka gwarantuje wiarygodność rezultatu – nie ma takiej możliwości, aby w jakikolwiek sposób sfałszować wynik, ponieważ chroni przed tym system zabezpieczeń przed oszustwami.
Założona przez Strzelewicza firma Games Technology stworzyła także grę wyścigową, w której kostka DICE+ wykorzystywana jest do sterowania postaciami. Twórcy twierdzą jednak, że funkcjonalność kostki pozwali znaleźć dla niej zastosowanie również w innych grach. Przedsiębiorstwo liczy nawet na współpracę z takimi gigantami, jak Ravensburger czy Hasbro. Póki co, firma liczy, że do końca następnego roku sprzeda ok. miliona kostek. Jeśli to pozwoli zainteresować produktem innych producentów sprzętu elektronicznego oraz twórców gier, to istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że w kolejnych latach sprzedaż kostki znacznie wzrośnie, a o Games Technology i DICE+ usłyszy cały świat.
Franciszek Bordowski
Ostatnie wpisy Franciszek Bordowski (zobacz wszystkie)
- Czy jest szansa na spadki cen mieszkan w 2022? - 19 kwietnia 2022
- Co wiemy o wariancie Omikron? - 6 grudnia 2021
- Jak działa lampa na podczerwień? - 21 lipca 2021
- Koniec Forda Mondeo - 6 kwietnia 2021
- Czym jest praca hybrydowa? - 4 stycznia 2021
- Zadania działu HR w trakcie pandemii - 20 sierpnia 2020
- Jak zwiększyć swoją odporność? - 15 kwietnia 2020
- Grypa żołądkowa – objawy, leczenie - 13 stycznia 2020
- Tłuszcz palmowy – dobry czy nie? - 12 września 2019
- Bezpieczeństwo podczas upałów - 25 czerwca 2019
- Metody odrobaczania kota - 23 maja 2019
- Wirus opryszczki pospolitej (HSV) – co to jest i jak leczyć? - 14 marca 2019
- Jaka rasa psa do domu z dziećmi? - 21 września 2018
- Co warto wiedzieć o sinicach? - 28 sierpnia 2018
- Jak jest skonstruowana opona samochodowa? - 18 stycznia 2018
- Belgia zakazuje podsuwania Forex-u klientom detalicznym - 28 sierpnia 2016
- MF zapowiada wzrost i przyspieszenie PKB (za sprawą 500+ ) - 19 sierpnia 2016
- Zmiany: mniejsze limity powierzchniowe i więcej mikromieszkań na rynku? - 18 sierpnia 2016
- Rosyjska gospodarka mocno się kurczy: wzrost cen, inflacja, bezrobocie - 16 sierpnia 2016
- Niższe prognozy wzrostu na świecie – przez Brexit? - 25 lipca 2016