Apple i Samsung chcą polskiego wynalazku

dice

Polacy, którzy stworzyli pierwszą na świecie elektroniczną kostkę do gry na tabletach i smartfonach podejmą współpracę z firmami Apple i Samsung! Nowoczesna kostka DICE+ wymyślona przez Patryka Strzelewicza i Michała Bąka z firmy Games Technology ma być pierwszym towarem pochodzącym z Polski, który znajdzie się na półkach sklepów Apple. Samsung chce też dołączyć ją do swoich tabletów. Co więcej, na razie nie pojawił się żaden produkt, który mógłby stać się konkurencją dla polskiej DICE+.

Zainteresowanie polskim wynalazkiem jest bardzo duże mimo, że na pierwszy rzut oka kostka nie wydaje się nadzwyczajna. Ma ona postać tradycyjnej, sześciennej kostki używanej w grach planszowych. Od tej standardowej różni się jednak rozmiarem – jest odrobinę większa, a także brakiem oczek. Ilość wylosowanych oczek wyświetla się dopiero po tym, jak kostka upadnie już na określony bok. Rezultat jest następnie automatycznie przesyłany do zainstalowanej na urządzeniu gry. Poza tabletami, kostkę można również stosować do gier na smartfonach.

Według twórców, kostka DICE+ ma sprawić, że gry na urządzeniach elektronicznych będą w jeszcze większym stopniu przypominały te tradycyjne „planszówki”. Do tej pory wynik rzutu kostką na tabletach czy smartfonach był efektem działania cyfrowego algorytmu, który losował określoną ilość oczek. Patryk Strzelewicz uważa jednak, że nie zapewniało to takich emocji, jak prawdziwy rzut kostką. Dodał przy tym, że kostka gwarantuje wiarygodność rezultatu – nie ma takiej możliwości, aby w jakikolwiek sposób sfałszować wynik, ponieważ chroni przed tym system zabezpieczeń przed oszustwami.

Założona przez Strzelewicza firma Games Technology stworzyła także grę wyścigową, w której kostka DICE+ wykorzystywana jest do sterowania postaciami. Twórcy twierdzą jednak, że funkcjonalność kostki pozwali znaleźć dla niej zastosowanie również w innych grach. Przedsiębiorstwo liczy nawet na współpracę z takimi gigantami, jak Ravensburger czy Hasbro. Póki co, firma liczy, że do końca następnego roku sprzeda ok. miliona kostek. Jeśli to pozwoli zainteresować produktem innych producentów sprzętu elektronicznego oraz twórców gier, to istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że w kolejnych latach sprzedaż kostki znacznie wzrośnie, a o Games Technology i DICE+ usłyszy cały świat.