Tagi
Powiązane wpisy
Podziel się
Beate Uhse – historia marki erotycznej
Beate Uhse stała się symbolem Niemiec okresu powojennego – firma ta przyczyniła się do rewolucji seksualnej, zakładając w 1962 roku pierwszy sklepik erotyczny w kraju.
Pionierka w biznesie erotycznym w Niemczech, Beate Uhse, w 1946 roku wydała poradnik dotyczący stosowania kalendarzyka małżeńskiego, pomagającego zapobieganiu ciąży. Liczył on tylko 7 stron, a w ciągu roku rozszedł się w ilości 32 tysięcy sztuk.
To zainteresowanie nakłoniło byłą pilotkę do sprzedaży prezerwatyw, erotycznych książek oraz poradników dotyczących „higieny małżeńskiej”, które wysyłała pocztą.
W 1952 roku stworzyła pierwszy katalog wysyłkowy, oferujący prezerwatywy z wypustkami, erotyczną bieliznę, poradniki o oziębłości kobiet i impotencji mężczyzn oraz wiele innych. Kilka lat później miała już 1,7 mln klientów. Uhse zdecydowała się otworzyć pierwszy sklepik, na regałach którego można było znaleźć pierwsze, dość prymitywne ze współczesnego punktu widzenia wibratory, prezerwatywy, czasopisma i książki erotyczne. Działalność Beate miała wielu przeciwników, uważających ją za gorszącą i obsceniczną. Również ówczesne prawo RFN było przeciwko Uhse.
Na jej firmę policja organizowała częste naloty – groziło jej więzienie za reklamowanie środków antykoncepcyjnych, nierząd i deprawowanie nieletnich. Na działaczkę złożono kilka tysięcy donosów, jednak nigdy nie trafiła ona do więzienia, umiejętnie broniąc się przed sądem.
Przełom nastąpił w 1969 roku, kiedy przez kraj przechodziła rewolucja seksualna, w której prężnym udziałem odznaczyła się Uhse. Od tego czasu jej biznes rozkwitł, a pionierka dostała federalny krzyż zasługi. Po śmierci założycielki firma zredukowała liczbę sklepów, koncentrując się na sprzedaży internetowej.