Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Biznes bez internetu – nie w tych czasach!

Czy można prowadzić firmę nie posiadając dostępu do internetu? Większość z nas od razu zaprzeczy. Inni są gotowi twierdzić, że przy wytężonych staraniach da się to zrobić. A jak jest naprawdę?

Czy przedsiębiorstwo offline ma szansę przetrwać? Jak przedstawiają statystyki Głównego Urzędu Statystycznego, w 2010 r. aż 96% przedsiębiorstw miało w Polsce dostęp do sieci, przy czym z komputerów podłączonych do internetu korzystało przeszło 30% pracowników.

W ciągu 20 lat, odkąd internet stał się w naszym kraju dostępny dla firm, z nowoczesnej zabawki przekształcił się w niemal nieodzowny element działania dobrze prosperującej firmy. Mimo tego, jak pokazuje odsetek firm korzystających z sieci, wciąż jeszcze są takie przedsiębiorstwa, które radzą sobie samodzielnie. Trudno jest jednak spodziewać się, że przetrwają na rynku, jeśli nie zaczną poszerzać swoich możliwości przy pomocy internetu.

Jak wyliczają specjaliści, internet jest tak ważny dla firm, ponieważ ułatwia im współpracę na terenie kraju, ale i całego świata. Jego globalny zasięg pozwala docierać wszędzie tam, gdzie jest to potrzebne zarówno z informacjami o firmie, jak i konkretnymi reklamami, a co za tym idzie, propozycjami udostępniania swoich produktów i usług.

Dodatkowo, wspomaga samo prowadzenie firmy, upraszczając dokonywanie rozliczeń, poznawania najnowszych aktów prawnych dotyczących biznesu itp. To właśnie dzięki sieci można optymalizować pracę przedsiębiorstwa praktycznie w każdym aspekcie jego funkcjonowania.