Crowdfunding – ile pieniędzy pozwala zebrać finansowanie społecznościowe?
Crowdfunding staje się coraz popularniejszy. Finansowanie społecznościowe pozwoliło na produkcję wielu wynalazków, a nawet na nakręcenie filmu. Które projekty spotkały się ze szczególnym zainteresowaniem i zebrały najwięcej pieniędzy?
Crowdfunding spodobał się wielu osobom mającym marzenia, a nie posiadającym środków finansowych umożliwiających ich realizację. Zakładając profile swoich projektów na stronach służących do zbiórki pieniędzy w ramach finansowania społecznościowego, mają realne szanse na dojście do celu. Co ciekawe, internauci bywają naprawdę hojni, a niejednokrotnie wspierają nawet te przedsięwzięcia, które początkowo nie zapowiadają się na wielkie hity.
Dla przykładu, największa kwota zebrana poprzez serwis crowdfundingowy w 2014 r. to, bagatela, 13 mln 285 tys. 225 dolarów. Taką sumę udało się uzyskać na Kickstarterze, dzięki wpłatom 62 tys. 643 internautów. Przeznaczono ją na Coolest Cooler, który jest przenośną lodówką wyposażoną w funkcję kruszarki do lodu, bezprzewodowego głośnika, portu USB, otwieracza do butelek i latarki. Ma być świetnym gadżetem przydatnym podczas pikników i wypadów za miasto. W 2012 r. zebrano 10 mln 266 tys. 845 dolarów na produkcję spersonalizowanych zegarków Pebble E-Watch, które udostępniają szereg funkcji typowych zarówno dla zegarków, jak i dla smartfonów.
W tym roku zakończono zbiórkę na grę karcianą Exploding Kittens, na którą niemal 220 tysięcy inwestorów wpłaciło ogółem 8 mln 782 tys. 571 dolarów. Z dużym zainteresowaniem spotkała się podpinana do telewizora konsola OUYA, która łączy w sobie stosunkowo niską cenę, dostęp do darmowej zawartości oraz prostotę i wygodę użytkowania. Odtwarzacz muzyki PONO MUSIC miał wyróżniać się graniem wszelkich utworów w jakości, w jakiej zostały one nagrane. By go stworzyć, ponad 18,2 tys. użytkowników złożyło się na łączną sumę 6 mln 225 tys. 354 dolarów.
Ponad 5,7 mln dolarów zebrano na realizację pełnometrażowego, opartego na serialu telewizyjnym filmu „Veronica Mars”. Pieniądze wpłaciło ponad 91,5 tys. internautów. Popularyzujący edukację i czytanie wśród dzieci projekt Bring Reading Rainbow Back for Every Child zebrał przeszło 5,4 mln dolarów od niemal 106 tys. inwestorów. 5 mln 22 tys. 41 dolarów to kwota zebrana na poszerzenie kompetencji nauczycieli uczących informatyki. Na „Torment: Tides of Numenera” – grę komputerową z gatunku CRPG wpłacono niemal 4,2 mln dolarów, a wpłat dokonało 74 tys. 405 osób. Niemal 74 tys. inwestorów złożyło się na „Project Eternity” – grę z gatunku RPG, która ogółem zebrała 3 mln 986 tys. 929 dolarów.
To Cię zainteresuje:
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016