Facebook się zmienia: będzie więcej reklam?
Pomimo tego, że Facebook jest serwisem społecznościowym, a więc powinien być dostosowany głównie do potrzeb swoich użytkowników, którymi są prywatne osoby, to jednak ostatnie zmiany dają nam do zrozumienia, że coraz większą rolę odgrywają w nim firmy reklamujące swoje produkty i usługi. Użytkownicy coraz częściej narzekają na rosnącą liczbę uciążliwych reklam i spamu.
Facebook dba o to, aby być atrakcyjnym miejscem dla reklamodawców, którzy zapewniają serwisowi niemałe dochody. W związku z tym, niedawno wprowadzono pewne modyfikacje związane z newsfeedem, czyli główną częścią portalu. To na nim znajdują się najnowsze posty, chaty i inne ważne funkcje, z których korzystają użytkownicy serwisu. Zmiany polegają głównie na zwiększeniu zdjęć oraz plików wideo. Przy okazji jednak, powiększono również wyświetlane tam reklamy.
Ze względu na zmianę wielkości najważniejszych elementów, te pozostałe musiały zostać zmniejszone. Oznacza to, że część funkcji, które do niedawna wydawały się być podstawowymi teraz przybrało formę samych odnośników. Specjaliści przyznają, że takie zmiany mogą mieć związek z chęcią dostosowania Facebooka do potrzeb największych reklamodawców. Podkreślają przy tym, że w nowej odsłonie newsfeeda sprawdzają się reklamy wizualne, których stworzenie może być dla mniejszych firm zbyt kosztowne.
Mimo tego, że wydawać by się mogło, iż zmiany wprowadzane pod kątem reklamodawców będą uciążliwe dla użytkowników, to jednak eksperci zauważają, że przeciętny właściciel konta na FB nie zauważy większej różnicy. Reklamy są bowiem tak ułożone, że być może staną się dla nas jeszcze mniej zauważalne niż dotychczas. Natomiast zaletą będzie większy rozmiar multimediów udostępnianych przez naszych znajomych. W związku z tym, że reklamy są odpowiednio wkomponowane w newsfeed, to nie są uciążliwe w trakcie odwiedzania naszego konta na Facebooku. Trudno nawet zorientować się, ż obecnie jest ich więcej niż uprzednio.
Na razie nowy newsfeed jest dostępny wyłącznie dla tych, którzy chcą go wypróbować. Żeby z niego skorzystać, musimy wypełnić specjalny formularz, który znajdziemy na stronie głównej serwisu. W ten sposób Facebook chce sprawdzić, czy zmiany zostaną dobrze przyjęte przez użytkowników. Dopiero później zostaną one wprowadzone na wszystkich kontach istniejących w serwisie.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016