Facebook się zmienia: będzie więcej reklam?

Facebook

Pomimo tego, że Facebook jest serwisem społecznościowym, a więc powinien być dostosowany głównie do potrzeb swoich użytkowników, którymi są prywatne osoby, to jednak ostatnie zmiany dają nam do zrozumienia, że coraz większą rolę odgrywają w nim firmy reklamujące swoje produkty i usługi. Użytkownicy coraz częściej narzekają na rosnącą liczbę uciążliwych reklam i spamu.

Facebook dba o to, aby być atrakcyjnym miejscem dla reklamodawców, którzy zapewniają serwisowi niemałe dochody. W związku z tym, niedawno wprowadzono pewne modyfikacje związane z newsfeedem, czyli główną częścią portalu. To na nim znajdują się najnowsze posty, chaty i inne ważne funkcje, z których korzystają użytkownicy serwisu. Zmiany polegają głównie na zwiększeniu zdjęć oraz plików wideo. Przy okazji jednak, powiększono również wyświetlane tam reklamy.

Ze względu na zmianę wielkości najważniejszych elementów, te pozostałe musiały zostać zmniejszone. Oznacza to, że część funkcji, które do niedawna wydawały się być podstawowymi teraz przybrało formę samych odnośników. Specjaliści przyznają, że takie zmiany mogą mieć związek z chęcią dostosowania Facebooka do potrzeb największych reklamodawców. Podkreślają przy tym, że w nowej odsłonie newsfeeda sprawdzają się reklamy wizualne, których stworzenie może być dla mniejszych firm zbyt kosztowne.

Mimo tego, że wydawać by się mogło, iż zmiany wprowadzane pod kątem reklamodawców będą uciążliwe dla użytkowników, to jednak eksperci zauważają, że przeciętny właściciel konta na FB nie zauważy większej różnicy. Reklamy są bowiem tak ułożone, że być może staną się dla nas jeszcze mniej zauważalne niż dotychczas. Natomiast zaletą będzie większy rozmiar multimediów udostępnianych przez naszych znajomych. W związku z tym, że reklamy są odpowiednio wkomponowane w newsfeed, to nie są uciążliwe w trakcie odwiedzania naszego konta na Facebooku. Trudno nawet zorientować się, ż obecnie jest ich więcej niż uprzednio.

Na razie nowy newsfeed jest dostępny wyłącznie dla tych, którzy chcą go wypróbować. Żeby z niego skorzystać, musimy wypełnić specjalny formularz, który znajdziemy na stronie głównej serwisu. W ten sposób Facebook chce sprawdzić, czy zmiany zostaną dobrze przyjęte przez użytkowników. Dopiero później zostaną one wprowadzone na wszystkich kontach istniejących w serwisie.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.