GM zainwestuje w Tychach 250 mln euro
W Tychach rozbudowana zostanie fabryka międzynarodowego koncernu motoryzacyjnego General Motors. Spółka chce, by wytwarzała ona silniki wysokoprężne dla produkowanych przez koncern pojazdów.
Inwestycja ma kosztować, bagatela, 250 milionów euro! General Motors zdecydowało się na rozbudowanie swojej fabryki na terenie naszego kraju, ponieważ sprzyjają temu warunki gospodarcze. Tym bardziej, że zakład produkcyjny znajduje się w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, gdzie przedsiębiorcy działają na wyjątkowo dogodnych zasadach. Inwestycja ma zakończyć się w 2016 r., jednak produkcja nowych, czterocylindrowych silników wysokoprężnych rozpocznie się dopiero w roku 2017. Specjaliści pracujący dla znanego na całym świecie koncernu zakładają, że każdego roku z linii produkcyjnych tyskiego zakładu zjeżdżać będzie ok. 200 tysięcy tego rodzaju urządzeń. Bloki tychże silników mają być wykonane z wysokiej jakości aluminium. Poza tym wiadomo już, że ich przewidywana pojemność ma wynosić ok. 1,6 litra. Nowoczesne jednostki napędowe mają stać się zastępnikami dla obecnych silników diesla konstrukcji Isuzu o pojemności 1,7 litra. Te części są aktualnie produkowane w tyskiej fabryce. Nowe jednostki o pojemności 1,6 litra będą stosowane w samochodach marki Opel. Eksperci zapewniają, że będą emitować spaliny w ilościach spełniających europejskie normy.
Jeżeli chodzi o samą inwestycję, to ma się ona skupić na rozbudowie zakładu produkcyjnego GM w Tychach tak, by jego powierzchnia użytkowa została zwiększona o ok. 30%. Przede wszystkim, skonstruowane mają zostać tam nowe linie. Część z nich będzie wykorzystywana do produkcji, a pozostałe mają służyć do testowania. Oprócz tego, General Motors zamierza stworzyć dodatkowe powierzchnie magazynowe. Całość ma zostać tak przygotowana, żeby zakład, w którym dotychczas skupiano się na samym montażu, stał się miejscem, w którym odbywa się cały proces produkcyjny.
Inwestycja opiewająca na 250 milionów euro jest dowodem na to, że General Motors ceni sobie polską fabrykę. Podejmowane obecnie przedsięwzięcie ma być jednym z etapów rozwoju General Motors Manufacturing Poland. Dyrektor generalny zarządzający polskim oddziałem koncernu podkreślił, że takie działania mają być zabezpieczeniem dla GM, dając do zrozumienia, że spółka nie zamierza wycofać się z naszego kraju. Jednocześnie, podziękował resortowi gospodarki za to, że daje firmom szanse na tak satysfakcjonujący rozwój.
Franciszek Bordowski
Ostatnie wpisy Franciszek Bordowski (zobacz wszystkie)
- Czy jest szansa na spadki cen mieszkan w 2022? - 19 kwietnia 2022
- Co wiemy o wariancie Omikron? - 6 grudnia 2021
- Jak działa lampa na podczerwień? - 21 lipca 2021
- Koniec Forda Mondeo - 6 kwietnia 2021
- Czym jest praca hybrydowa? - 4 stycznia 2021
- Zadania działu HR w trakcie pandemii - 20 sierpnia 2020
- Jak zwiększyć swoją odporność? - 15 kwietnia 2020
- Grypa żołądkowa – objawy, leczenie - 13 stycznia 2020
- Tłuszcz palmowy – dobry czy nie? - 12 września 2019
- Bezpieczeństwo podczas upałów - 25 czerwca 2019
- Metody odrobaczania kota - 23 maja 2019
- Wirus opryszczki pospolitej (HSV) – co to jest i jak leczyć? - 14 marca 2019
- Jaka rasa psa do domu z dziećmi? - 21 września 2018
- Co warto wiedzieć o sinicach? - 28 sierpnia 2018
- Jak jest skonstruowana opona samochodowa? - 18 stycznia 2018
- Belgia zakazuje podsuwania Forex-u klientom detalicznym - 28 sierpnia 2016
- MF zapowiada wzrost i przyspieszenie PKB (za sprawą 500+ ) - 19 sierpnia 2016
- Zmiany: mniejsze limity powierzchniowe i więcej mikromieszkań na rynku? - 18 sierpnia 2016
- Rosyjska gospodarka mocno się kurczy: wzrost cen, inflacja, bezrobocie - 16 sierpnia 2016
- Niższe prognozy wzrostu na świecie – przez Brexit? - 25 lipca 2016