„30 dni przemian” – jak zmieni się Yahoo?
Popularny na całym świecie portal internetowy Yahoo! już wkrótce ma przejść poważne zmiany. Piastująca od roku stanowisko prezesa portalu Marissa Mayer postanowiła obrać nową strategię, której głównym założeniem jest rebranding serwisu. W związku z tym, już od września użytkownicy mogą spodziewać się znacznych modyfikacji wizerunkowych w Yahoo! I nie chodzi tu tylko o nowe logo.
Na razie serwis Yahoo! stara się przygotować swoich użytkowników do zapowiadanej od pewnego czasu wielkiej zmiany. Od 7 sierpnia b.r., codziennie uzyskuje nowe logo. Akcja ciągłej zmiany znaku rozpoznawczego nosi nazwę „30 dni przemian” i jest prowadzona w różnych serwisach społecznościowych. Niemniej jednak, już 5 września tego roku logo ponownie ulegnie zmianie. Tym razem, będzie ona ostateczna i będzie najważniejszym elementem całego procesu rebrandingu.
Warto podkreślić, że przez ponad 18 lat swojego istnienia serwis Yahoo! unikał zmian, jak ognia. Tylko raz doszło do poważniejszej modyfikacji – w 2008 r. zmieniono główny kolor portalu z czerwieni na fiolet. Obecnie, poza zmianą logo, planowany jest szereg kolejnych modyfikacji. Na razie jednak pracownicy serwisu nie chcą ujawniać wszystkich zamierzeń, aby móc zaskoczyć internautów.
Prezes Yahoo! Marissa Mayer postanowiła odświeżyć wizerunek serwisu nie bez powodu. Od kilku miesięcy zwracano uwagę na fakt, że dotychczasowa pozycja Yahoo! wśród wszystkich internetowych serwisów jest coraz słabsza. Żeby dać mu szanse na utrzymanie się w stawce, konieczne było dokonanie zmian, które zachęcą internautów do dalszego, wzmożonego korzystania z możliwości portalu. Nowa prezes chce trafić głównie do młodych użytkowników sieci. Eksperci przyznają, że jej poczynania nabierają charakteru i jeśli utrzyma swoją determinację w dążeniu do celu, to ma szansę na rzeczywiste wyciągnięcie Yahoo! z obecnego dołka.
Poza tym, że Mayer chce zmienić wizerunek portalu, to zajęła się także jego rozbudową. W tym roku zainwestowała już 1,1 miliarda dolarów w serwis mikroblogowy Tumblr, a niedawno zdecydowała się również na nabycie agregatora wiadomości o nazwie Rockmelt. Wcześniej wyłożyła już pieniądze na podobne, niewielkie serwisy, agregatory oraz gry on-line i gry mobilne. Mayer planowała też kupić udziały w serwisie Dailymotion, jednak rozmowy z jego zarządcami spełzły na niczym.