Kampanie reklamowe display: irytujące, ale wciąż skuteczne
Kampanie reklamowe display to grupa tych reklam internetowych, które przyjmują postać bannerów lub po prostu obrazów wyskakujących w momencie wchodzenia na daną witrynę. Są jedną z popularniejszych metod marketingowych stosowanych w sieci. Jednocześnie, stanowią rodzaj promocji szczególnie drażniący użytkowników. Internaucie wielokrotnie narzekają na pojawiającą się na ekranie grafikę, która komplikuje przeglądanie treści.
Co prawda, większość reklam typu display można łatwo wyłączyć, jednak i tak są irytujące. Najbardziej przeszkadza nam ich ilość – bannery pojawiają się na tysiącach stron. Co więcej, wiele witryn ma więcej niż jedną taką reklamę. Mimo iż, przeciętni użytkownicy nie przepadają za tego typu formami reklamy, to jednak firmy przyznają, że są one skuteczne i dlatego będą nadal stosowane.
Historia kampanii reklamowych display jest całkiem długa. To właśnie one były jednymi z pierwszych reklam, jakie pojawiały się w sieci i to właśnie one przyczyniły się do rozwoju stron oraz portali, które dzisiaj są jednymi z najpopularniejszych. Wykorzystanie reklam display jest proste, a do tego można stosować je na każdej witrynie zarówno do promocji produktów lub usług, jak też do prowadzenia kampanii stricte wizerunkowej. Można je bezproblemowo dostosować do indywidualnych potrzeb klienta, dobierając formę najlepiej pasującą do konkretnej grupy docelowej. Właśnie te czynniki gwarantują tym reklamom tak wysoką skuteczność.
Według specjalistów, kampanie display potrzebują jednak bezustannych zmian. Internauci dość szybko przyzwyczajają się do reklam na stronach www i uczą się je lekceważyć, a to obniża ich efektywność. Początkowo twórcy display starali się powiększać bannery, żeby każdy internauta, siłą rzeczy, musiał je zauważyć. Mimo tego, ekran ma ograniczoną powierzchnię, więc te działania i tak były bezsensowne. Użytkownicy zamykali okna, nie zwracając nawet uwagi na to, co znajduje się w reklamie. Metodą stały się „uciekające” reklamy, które przemieszczały się na ekranie, a w dodatku, miały „skaczące krzyżyki” utrudniające ich wyłączenie.
Mimo, że internauci unikają reklam, jak tylko mogą, to okazuje się, że w gruncie rzeczy naprawdę sprawdzają się one w swojej roli. Specjaliści podkreślają, że nawet ci, którzy wyłączają reklamę, z reguły zapamiętują, co pojawiało się na bannerze i zapamiętują nazwę marki. Jest to związane z faktem, że przemieszczającą się grafikę trzeba złapać, a w tym czasie nasz mózg rejestruje podstawowe informacje znajdujące się czy to na obrazie, czy filmiku wideo.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016
Ok, kreatywna reklama jest spoko, daj nam coś pozytywnego, więc nie uważam jej za śmieć. Ale display, te wszystkie g..wniane bannery wyskakujące na stronach, to jest po prostu zło i zaśmiecanie internetu. Nie wiem jakim cudem to jest jeszcze skuteczne (kto w to klika?!).