Marketing musi budzić emocje!
Marketing to jedna z tych dziedzin, które obecnie rozwijają się szczególnie dynamicznie. Jego ewolucja zaskakuje wielu. Dziwić może głównie fakt, że twarde dane, które jeszcze niedawno były głównymi wyznacznikami sukcesu na tym polu, dziś tracą znaczenie na rzecz… emocji! Specjaliści twierdzą, że dobry marketing to wszystkie te działania, które naprawdę powodują jakieś emocje i sprawiają, że odbiorca nie tylko analizuje przekazane informacje, ale rzeczywiście je odczuwa. Zauważalne jest to głównie w marketingu internetowym.
Na czym polega emocjonalność współczesnego marketingu online? Przede wszystkim, na szukaniu takich sposobów przekazu, które bardziej oddziałują na odczucia niż na rozsądek. Coraz mniejsze znaczenie mają treści, a rośnie zapotrzebowanie na oryginalne, chwytliwe obrazy, na dopracowaną stronę wizualną, nad którą nie trzeba się zastanawiać, a która budzi określone emocje i niemal automatycznie skłania odbiorcę do przyjęcia jakiejś konkretnej postawy wobec istoty tematu.
Jak zauważają specjaliści, w dzisiejszym marketingu sprawdzać może się humor. Coś, co bawi, automatycznie zwraca uwagę, a jeśli zainteresuje odbiorcę w formie żartu, to prawie na pewno zapamięta on przynajmniej częściowo treść komunikatu. Jeżeli zgrabnie zawrzemy w tym informacje dotyczące firmy, to niemal pewnym jest, że osoba, która zauważy treść, będzie kojarzyła nazwę firmy czy dane dotyczące jej oferty. Warto więc postawić na humorystyczną promocję.
Sprawdza się także estetyka zaklęta w sztuce. Coś, co jest piękne, może oddziaływać na zmysł estetyki klienta, a to przykuwa uwagę i pozostaje w pamięci na dłużej tak samo, jak ciekawa wystawa w galerii czy dobra sztuka w teatrze. Zachowanie dobrego smaku reklam jest ważne nawet, a może szczególnie w czasach, kiedy wszędzie pełnio medialnej papki, której jakość pozostawia wiele do życzenia.
Trzeba jeszcze pamiętać o nawiązaniu dobrych relacji z klientami. Tzw. User Experience ma wzbudzać w odbiorcach pozytywne skojarzenia związane z marką. Organizacja warsztatów lub konferencji, na których omawiane są szczegóły oferty to świetna okazja do spotkania z osobami realnie zainteresowanymi propozycją marki oraz do wzbudzenia w nich zaufania. Zaintrygowani tym, co im proponujemy, będą chcieli wypróbować produktów, chętniej skorzystają z usług, a to już jeden z ważniejszych kroków do sukcesu firmy i jej poprawnych relacji z ogółem klientów.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016