Marketing w upale – Lemon y Nada
Dla wszystkich, którzy w stanie przedzawałowym spędzili ostatnie polskie-tropikalne upały, próbując odnaleźć sklep, w którym lodówka rzeczywiście chłodzi, a nie tylko stanowi efektowny element wystroju, a zwłaszcza dla tych, którzy wybierają się w niedalekiej przyszłości na Półwysep Iberyjski, mam wiadomość prosto z upalnej Hiszpanii.
W osiemnastu miejscach w całym kraju (najczęściej w parkach wodnych i w pobliżu uczęszczanych atrakcji turystycznych) zainstalowano inteligentne automaty z napojami. Na czym polega ich inteligencja? Otóż automaty te, dzięki łączności z siecią teleinformatyczną, rejestrują zmiany w miejscowej temperaturze i w odniesieniu do niej, zmieniają cenę napoju Limon & Nada. Wszystko to zgodnie z zasadą: im cieplej, tym taniej.
Automaty mają działać od lipca do września. Na ich wyświetlaczach znajduje się aktualna temperatura powietrza oraz rabat, jaki, z uwagi na nią, przysługuje spragnionym orzeźwienia klientom. Zasady ustalania rabatów leżą w gestii poszczególnych punktów sprzedaży, nie są więc jednakowe w całym kraju. Założenie agencji Momentum Madrid (hiszpańskiego współpracownika koncernu Coca-Cola i zarazem pomysłodawcy tego przedsięwzięcia) było jednak takie, by każdy określony skok temperaturowy wiązał się ze zniżką w wysokości 30%. Zgodnie z powyższą zasadą przy temperaturze do 25°C puszka napoju kosztowałaby 2 euro, przy temperaturze 26-29°C – 1,4 euro, a przy upałach od 30°C wzwyż – tylko 1 euro. Dzięki temu, konsument, mimo warunków sprzyjających potencjalnie podnoszeniu cen, otrzyma więcej ulubionego napoju za niższą cenę. Uwagę przykuwa nie tylko korzystna oferta, ale także specyficzny wygląd automatów – nie da się ich nie zauważyć.
Oprogramowanie dla automatów Lemon & Nada stworzyła firma Varadero Software Factory.
Ewa Wzietek
Ostatnie wpisy Ewa Wzietek (zobacz wszystkie)
- Afera Amber Gold - 9 października 2012
- Jak działa Viagra? - 28 września 2012
- Parabanki w Polsce - 25 września 2012
- Gaz łupkowy – zagrożenia - 19 września 2012
- Amber Gold – jak odzyskać pieniądze? - 27 sierpnia 2012
- GMO – nadzieje i zagrożenia - 13 sierpnia 2012
- AS przestrzega – alkohol wizerunkową trucizną - 19 lipca 2012
- Marketing w upale – Lemon y Nada - 18 lipca 2012
- Emerytury – świadectwa pracy nie wystarczą - 11 lipca 2012
- Sushi a zdrowie - 28 czerwca 2012
- Laserowa korekta wzroku – skutki uboczne - 11 czerwca 2012