McDonalds wciąż spowalnia, ale… zmienia menu
Jedna z najsłynniejszych sieci restauracji fast-food na świecie – McDonald’s – od pewnego czasu notuje coraz gorsze wyniki finansowe. Być może jego sytuacja poprawi się, gdy zmienione zostanie menu. Nowa oferta pojawi się już w marcu.
Sytuacja finansowa McDonald’s jest wyjątkowo trudna. Od pewnego czasu sieć notuje spadki sprzedaży. Żeby ratować swój budżet, jeden z najsłynniejszych światowych fast-foodów postanowił wprowadzić zmiany do swojego menu. Jak poinformowała agencja Bloomberg, spółka chce przywrócić do karty polędwiczki drobiowe, które wycofano ze sprzedaży przed dwoma laty. Dzięki temu, restauracje będą mogły radzić sobie w okresie obserwowanych ostatnio wzrostów cen wieprzowiny i wołowiny.
Już od początku marca w amerykańskich restauracjach McDonald’s znów dostępne będą polędwiczki widniejące w menu jako Chicken Selects. Na razie nie wiadomo jednak, czy wrócą one tylko na jeden sezon, czy pozostaną w karcie na stałe. Bez względu na to, jak długo będzie można się nimi zajadać, to dobra wiadomość nie tylko dla wielbicieli mięsa drobiowego, ale również dla jego amerykańskich producentów. Eksperci już teraz twierdzą, że powrót polędwiczek pomoże branży drobiarskiej.
W przeciwieństwie do McDonald’s, producenci drobiu w Stanach Zjednoczonych mają się w ostatnich latach bardzo dobrze. Obostrzenia dotyczące eksportu drobiu do Chin sprawiły jednak, że pojawiło się ryzyko wystąpienia nadpodaży. Jedna decyzja sieci restauracji najprawdopodobniej uspokoi wszystkich dostawców tego mięsa. Można się bowiem spodziewać, że skoro McDonald’s postanowił powrócić do polędwiczek drobiowych, to wkrótce pojawią się one także w innych popularnych restauracjach.
Warto nadmienić, że ponowne wpisanie Chicken Selects do menu McDonald’s to nie jedyna zmiana, jaką szykuje sieć. 1 marca 2015 r. zmieni się dyrektor generalny spółki. Zostanie nim Steve Easterbrook, który już zapowiedział, że zamierza przywrócić do karty dania, które pozwolą restauracji odnieść wielki, międzynarodowy sukces. Dużo uwagi chce poświęcić burgerom i frytkom, które swego czasu wyniosły McDonald’s na wyżyny w kategorii lokali fast-food. Według specjalistów z amerykańskiego rynku gastronomicznego, istnieje duża szansa, że ten krok zakończy się sukcesem.