Muzo – nowy serwis muzyczny
Dzisiaj (czwartek, 12 kwietnia) ruszył nowy serwis muzyczny będący własnością Cyfrowego Polsatu. Muzo.pl umożliwia odsłuchanie 20 godzin muzyki miesięcznie za darmo. Limit zostaje zdjęty po opłaceniu abonamentu w wysokości 9,9o zł.
Jest to już drugi serwis muzyczny należący do Zygmunta Solorza-Żaka (pierwszy to Muzodajnia). Muzo w swojej podstawowej wersji jest serwisem odsłuchowym, tj. użytkownik nie pobiera utworów, ale odsłuchuje je w tzw. streamingu. W bezpłatnym pakiecie każdy otrzymuje możliwość odsłuchania 20 godzin utworów. Nielimitowany dostęp to koszt 9,9 złotych miesięcznie. Z kolei za 19,9 złotych wykupuje się pakiet MuzoGO, dzięki któremu użytkownik ściągnie utwory na swój komputer lub mobilne urządzenie i będzie miał do nich dostęp offline.
Twórcy Muzo mają nadzieję na przejecie większej części rynku cyfrowej muzyki, który w Polsce jest jeszcze w powijakach i ma przed sobą etap burzliwego rozwoju, tak jak ma to już miejsce w bardziej rozwiniętych technologicznie krajach. Serwis będzie zarabiał na reklamach oraz opłatach. Oprócz dostępu do muzyki oferuje funkcje społecznościowe, takie jak dzielenie się ulubionymi utworami. Platforma bada również gust użytkownika i sugeruje mogących spodobać mu się wykonawców.