Tagi
Powiązane wpisy
Podziel się
Na co klienci zwracają uwagę w sklepach internetowych?
E-handel jest coraz powszechniejszy. Jednak, żeby sklepy były w stanie zachęcić klientów do kupowania u siebie, muszą zadbać o pewne kwestie. Na co odbiorcy zwracają szczególną uwagę?
Oczywiście, w większości przypadków najistotniejszą kwestią przy zakupach jest cena produktu. Na pewno nie będzie się opłacało kupować przez internet artykułów droższych niż te w sklepach stacjonarnych. Tym bardziej, że do zakupów w sieci zawsze trzeba jeszcze doliczyć koszt przesyłki.
Poza tym, sklep internetowy powinien być łatwy w obsłudze, jasny dla każdego użytkownika. Nie tylko proste menu, ale też dbałość o szczegóły jest tu mile widziana. Cena powinna być wyraźnie zaznaczona przy każdym artykule. Oprócz tego, cały asortyment powinien być prawidłowo, rzetelnie opisany. Im więcej informacji, tym łatwiej będzie klientowi podjąć decyzję odnośnie zakupu. Dodatkowo, pewny zakup zminimalizuje prawdopodobieństwo zwrotu. Do każdego produktu potrzebne są też zdjęcia, by odbiorca mógł dokładnie obejrzeć przedmiot, którym się interesuje.
W każdym sklepie niezwykle istotna jest obsługa. W handlu zdalnym należy dbać o szybkie odpowiedzi na ewentualne pytania. Warto podać kilka opcji kontaktu, by użytkownicy nie czuli się lekceważeni. Regularne odpisywanie na e-maile jest obowiązkowe. Czasem trzeba uzbroić się w cierpliwość i spokojnie odpowiadać na wiele pytań klienta. Bardzo dobrze, jeśli sklep udostępnia możliwość zwrotu lub wymiany towaru. Choć zdarza się to stosunkowo rzadko, to jednak zawsze daje klientom pewne poczucie bezpieczeństwa.