Nowa Warszawa – kiedy pojawi się na rynku?
Warszawy kojarzą nam się ze starymi, PRL-owskimi samochodami, które już dawno zniknęły z polskich ulic. Jednak wiele wskazuje na to, że wkrótce auta o takiej nazwie będą przywoływały nam na myśl piękne, stylowe pojazdy o zaskakującej mocy, na które pozwolić będzie mogła sobie bardzo zawężona grupa miłośników motoryzacji. Na pomysł stworzenia nowoczesnej wersji Warszawy wpadł wrocławianin, Michał Koziołek. Wraz ze swoim zespołem, na który składają się m.in. studenci Politechniki Wrocławskiej i Akademii Sztuk Pięknych, prowadzi już bardzo zaawansowane prace nad wykończeniem prototypu Nowej Warszawy.
Twórcy nowoczesnej wersji legendarnego polskiego auta mają nadzieję, że prototyp zostanie ukończony nie później niż za 15 miesięcy. Jesienią 2013 r. gotowa ma być natomiast makieta w realnym rozmiarze. Młodzi ludzie mocno wierzą również w to, że uda im się uruchomić produkcję tych samochodów. Gdyby ich plany się powiodły, to wyprodukowano by 10 egzemplarzy, przy czym rocznie powstawałyby najprawdopodobniej 3, maksymalnie 4 takie pojazdy. Jak przyznają twórcy, ich szanse na powodzenie są bardzo duże, ponieważ projektem zainteresował się szereg firm i instytucji, które zapewniają im podstawową pomoc, np. wspierając finansowo czy zaopatrując w niezbędne części.
Nie są jeszcze znane wszystkie szczegóły techniczne Nowej Warszawy, jednak wiadomo, że będzie to samochód w wersji sedan i że ma on zostać wyposażony w 5-litrowy silnik V10 – taki sam, jak ten, który został wykorzystany do produkcji BMW M5. Z tego samego modelu BMW zapożyczona ma tez zostać płyta podłogowa Nowej Warszawy oraz zawieszenie i cały układ napędowy. Połączenie starego, polskiego pojazdu z nowoczesnym BMW sprawi, że projekt tworzony przez Michała Koziołka i jego zespół będzie miał silnik o mocy 600KM i najprawdopodobniej będzie osiągał max. prędkość 330km/h. Przyspieszenie do 100km/h Nowej Warszawy miałoby trwać 4,6s. Auto ma być zaopatrzone w półautomatyczną, 7-stopniową skrzynię biegów.
Najmniej wiemy na razie o wyglądzie Nowej Warszawy. Ma ona być dłuższa niż pierwotna wiersja auta. Projektanci zakładają, że jej długość wyniesie 4,88m, a szerokość sięgnie 1,98m. Wysokość miałaby wynosić 1,42m. Rozstaw osi ma być równy 2,9m. Zdradzono także, że do stworzenia prototypu wybrano 22-calowe koła z oponami w rozmiarze 295/25.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016
Widziałem już informacje o tym na TVN. Świetnie to wygląda. Tylko pogratulować pomysłu.
no pomysł to nic odkrywczego. ja raczej pogratuluję inicjatywy. ciekawe czy będzie syrena też? no i czy takie przedsięwzięcia kiedys pozwolą odzyskać nam duży motoryzacyjny przemysł?
Nie sądzę. Nowa Warszawa to raczej taki hobbystyczny pomysł. Nawet jak go zrealizują, to będzie to samochód kolekcjonerski, robiony na sztuki. A przemysł to przemysł – musielibyśmy odbudować FSO…
Nowa Warszawa wygląda bardzo elegancko 🙂 Z tego co wiem, projekt był wspierany na Kickstarterze. Fajnie – można powiedzieć, że to wspólna inicjatywa Polaków 🙂
Oby to było coś wiecej niż jednorazowy wyskok. Oby Nowa Warszawa dała impuls dla rozwoju rodzimej motoryzacji 🙂