Nowa Warszawa – kiedy pojawi się na rynku?

nowa Warszawa

Warszawy kojarzą nam się ze starymi, PRL-owskimi samochodami, które już dawno zniknęły z polskich ulic. Jednak wiele wskazuje na to, że wkrótce auta o takiej nazwie będą przywoływały nam na myśl piękne, stylowe pojazdy o zaskakującej mocy, na które pozwolić będzie mogła sobie bardzo zawężona grupa miłośników motoryzacji. Na pomysł stworzenia nowoczesnej wersji Warszawy wpadł wrocławianin, Michał Koziołek. Wraz ze swoim zespołem, na który składają się m.in. studenci Politechniki Wrocławskiej i Akademii Sztuk Pięknych, prowadzi już bardzo zaawansowane prace nad wykończeniem prototypu Nowej Warszawy.

Twórcy nowoczesnej wersji legendarnego polskiego auta mają nadzieję, że prototyp zostanie ukończony nie później niż za 15 miesięcy. Jesienią 2013 r. gotowa ma być natomiast makieta w realnym rozmiarze. Młodzi ludzie mocno wierzą również w to, że uda im się uruchomić produkcję tych samochodów. Gdyby ich plany się powiodły, to wyprodukowano by 10 egzemplarzy, przy czym rocznie powstawałyby najprawdopodobniej 3, maksymalnie 4 takie pojazdy. Jak przyznają twórcy, ich szanse na powodzenie są bardzo duże, ponieważ projektem zainteresował się szereg firm i instytucji, które zapewniają im podstawową pomoc, np. wspierając finansowo czy zaopatrując w niezbędne części.

Nie są jeszcze znane wszystkie szczegóły techniczne Nowej Warszawy, jednak wiadomo, że będzie to samochód w wersji sedan i że ma on zostać wyposażony w 5-litrowy silnik V10 – taki sam, jak ten, który został wykorzystany do produkcji BMW M5. Z tego samego modelu BMW zapożyczona ma tez zostać płyta podłogowa Nowej Warszawy oraz zawieszenie i cały układ napędowy. Połączenie starego, polskiego pojazdu z nowoczesnym BMW sprawi, że projekt tworzony przez Michała Koziołka i jego zespół będzie miał silnik o mocy 600KM i najprawdopodobniej będzie osiągał max. prędkość 330km/h. Przyspieszenie do 100km/h Nowej Warszawy miałoby trwać 4,6s. Auto ma być zaopatrzone w półautomatyczną, 7-stopniową skrzynię biegów.

Najmniej wiemy na razie o wyglądzie Nowej Warszawy. Ma ona być dłuższa niż pierwotna wiersja auta. Projektanci zakładają, że jej długość wyniesie 4,88m, a szerokość sięgnie 1,98m. Wysokość miałaby wynosić 1,42m. Rozstaw osi ma być równy 2,9m. Zdradzono także, że do stworzenia prototypu wybrano 22-calowe koła z oponami w rozmiarze 295/25.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.