Prawa mediowe do rozgrywek WTA sprzedane za 525 mln dolarów!

tenis

WTA, czyli największa na świecie organizacja zrzeszająca organizatorów imprez tenisowych dla kobiet sprzedała prawa do transmisji sportowych wydarzeń za, bagatela, 525 mln dolarów! Umowa sprzedaży dotyczy aż 10 lat.

Women’s Tennis Association, znane głównie jako WTA, czyli największa organizacja odpowiedzialna za turnieje sportowe w kobiecym tenisie sprzedała prawa medialne do transmisji z organizowanych przez siebie rozgrywek. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że brytyjska firma Perform Group zapłaciła za nie horrendalną sumę 525 milionów dolarów! Należy jednak podkreślić, że jest to długoterminowy kontrakt, zawarty na okrągłą dekadę. Będzie obowiązywał od roku 2017 do końca roku 2026. Jest to najdroższy kontrakt medialny, jaki kiedykolwiek podpisano w kobiecym sporcie.

Perform Group już w 2013 r. wykupiła prawa do transmitowania wydarzeń organizowanych przez WTA. Zapłaciła za nie jednak zdecydowanie mniej, ponieważ umowę zawarto tylko na 3 lata i wygasa ona za 2 lata. Poza tym usługobiorca miał ograniczone prawa. Mógł udostępniać przekaz tylko z 1/3 rozgrywek. Nowy kontrakt będzie go uprawniał do transmitowania wszystkich singlowych pojedynków, jakie zostaną zorganizowane w ciągu roku przez WTA. Zakłada się, że będzie ich ok. 2 tysiące rocznie. Prawa do transmisji meczów deblowych będą nieco ograniczone, lecz Perform Group będzie mogło nadawać przekazy z większości takich spotkań. W umowie zaznaczono również, że relacje będą mogły odbywać się w dowolny sposób, przy wykorzystaniu odmiennych środków przekazu. Daje to możliwość udostępniania ich w sposób mobilny, cyfrowy oraz linearny.

Nowością, którą zakłada umowa będzie też emisja nagrań dodatkowych takich, jak choćby relacje spoza kortu. Ogółem program udostępniany widzom ma zwiększyć się aż o 40%. Żeby mogło się tak stać, w WTA powstała nawet nowa spółka, która zajmie się produkcją oraz dystrybucją materiałów dotyczących kobiecego tenisa. Oczywiście, na współpracy skorzysta nie tylko Perform Group, która będzie sprzedawała prawa do transmisji poszczególnym kanałom telewizyjnym. Zdecydowanie zyska także samo WTA, które rocznie ma zarabiać na tej współpracy przeszło 50 mln dolarów! Dodatkowo organizacja będzie miała szansę skuteczniejszego promowania kobiecego tenisa.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.