Przyjmowanie zgłoszeń do Raportu Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2010

Tylko do 13 stycznia przedsiębiorstwa zaangażowane społecznie mogą zgłaszać swoje inicjatywy z zakresu odpowiedzialnego biznesu (CSR) do dziewiątej edycji Raportu Odpowiedzialny Biznes w Polsce.

To jedyna w naszym kraju publikacja zawierająca kompleksowe podsumowanie odpowiedzialnych działań firm w mijającym roku oraz zbiór dobrych praktyk biznesowych. Do zgłaszania ciekawych CSR-owych projektów zachęca Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Raport to doroczna publikacja Stowarzyszenia Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będąca podsumowaniem zaangażowania firm w Polsce w realizację zasad odpowiedzialnego biznesu oraz przeglądem innych inicjatyw związanych z CSR w danym roku. Główny trzon Raportu Odpowiedzialny Biznes w Polsce stanowią dobre praktyki CSR. W publikacji znajdują się również artykuły ekspertów, przegląd prasy zawierający wycinki artykułów poświęconych CSR opublikowanych w polskiej prasie oraz kalendarium wydarzeń podejmujących związanych z CSR.

Spośród nadesłanych przez firmy dobrych praktyk Komitet Merytoryczny FOB wybierze najlepsze i najciekawsze przykłady działań z obszaru CSR, które umieszczone zostaną w dziewiątej edycji Raportu.

Forum zachęca firmy, które mogą poszczycić się dobrymi praktykami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu do jak najszybszego zgłoszenia ich do Raportu 2010.

Szczegółowe informacje o zasadach publikacji oraz formularz zgłoszeniowy
znajdują się na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl

*    *    *    *   

CSR (ang. corporate social responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu lub inaczej odpowiedzialny biznes, oznacza dobrowolne uwzględnianie przez firmy kwestii społecznych, etycznych i ekologicznych w ich działalności gospodarczej oraz w  kontaktach z pracownikami, klientami,  dostawcami, społecznością lokalną i innymi interesariuszami. Odpowiedzialny biznes to taki sposób prowadzenia firmy, w którym celem priorytetowym jest osiągnięcie równowagi między jej efektywnością biznesową a interesem społecznym. Jest to podejście przynoszące szereg korzyści i zwiększających konkurencyjność zarówno  dużych korporacji, jak i firm z sektora MŚP. Programy, projekty i inne inicjatywy oraz działania firm związane z odpowiedzialnym biznesem to dobre praktyki CSR.