Ranking: najdroższe marki świata w 2015
Amerykański magazyn „Forbes” opublikował nowy ranking najdroższych marek świata. W 2015 r. liderem kolejny już raz okazał się elektroniczny gigant Apple, którego budżet oszacowano na niemal 150 miliardów dolarów.
Amerykański tygodnik „Forbes” opublikował nowy ranking najdroższych marek świata. W 2015 r. zwycięzca okazał się koncern Apple. Warto podkreślić, że to już piaty raz z rzędu, gdy spółka zdobywa fotel lidera w tym rankingu. Pod dowództwem Tima Cooka Apple rozwija się w naprawdę szybkim tempie – na przestrzeni roku odnotowała wzrost wartości o 17%. Aktualny budżet giganta wyceniany jest na 145,3 mld dolarów.
Co ciekawe, zmian w stosunku do poprzedniego roku nie było także na dwóch kolejnych miejscach. 2. pozycję zajął Microsoft, którego wartość w ciągu roku wzrosła o 10% i wynosi ok. 69,3 mld dolarów. Najniższy stopień podium niezmiennie należy do kolejnego giganta w zakresie nowych technologii – koncernu Google, którego wartość wyliczono na 65,6 mld dolarów, co oznacza zwyżkę o 16% w ciągu ostatniego roku. 4. lokata należała się Coca-Coli, która choć nie zwiększyła swojej wartości, to wciąż wyceniana jest na imponujące 56 mld dolarów. W dalszej kolejności znalazło się IBM, którego wartość określono na 49,8 mld dolarów przy wzroście wartości spółki o 4% w ciągu ostatniego roku.
Chociaż na przestrzeni 2014 r. wartość firmy McDonald’s spadła o 1%, to jednak z wartością 39,6 mld dolarów zajęła ona zaszczytne, szóste miejsce w zestawieniu. Za nią, na 7. pozycji uplasował się Samsung, który zwiększył swoją wartość o 8% i obecnie może pochwalić się budżetem na poziomie 37,9 mld dolarów. Za nim znalazł się motoryzacyjny gigant – Toyota. Jej wartość podskoczyła aż o 21% i w ujęciu nominalnym wynosi 37,8 mld dolarów. Tylko nieco mniej, bo 37,5 mld dolarów warte jest General Electric, którego wartość wzrosłą w ciągu minionego roku o skromny 1%. Dziesiątkę najdroższych marek świata zamyka Facebook z wartością wynoszącą 36,5 mld dolarów. Warto dodać, że jego wzrost w skali roku był imponujący i wyniósł 54%.
W dalszej kolejności sklasyfikowano tak słynne marki, jak Disney wart 34,6 mld dolarów czy telekomunikacyjne przedsiębiorstwo z USA – AT&T o wartości szacowanej na 29,1 mld dolarów. Amazon wyceniono natomiast na 28,1 mld dolarów. Tyl samo kosztuje modowa marka Louis Vuitton. Informatyczne Cisco warte jest 27,6 mld dolarów. W 20-tce najdroższych marek było ponadto miejsce dla BMW, Oracle, Nike, Intelu i Walmartu.
Ciekawe artykuły:
Franciszek Bordowski
Ostatnie wpisy Franciszek Bordowski (zobacz wszystkie)
- Czy jest szansa na spadki cen mieszkan w 2022? - 19 kwietnia 2022
- Co wiemy o wariancie Omikron? - 6 grudnia 2021
- Jak działa lampa na podczerwień? - 21 lipca 2021
- Koniec Forda Mondeo - 6 kwietnia 2021
- Czym jest praca hybrydowa? - 4 stycznia 2021
- Zadania działu HR w trakcie pandemii - 20 sierpnia 2020
- Jak zwiększyć swoją odporność? - 15 kwietnia 2020
- Grypa żołądkowa – objawy, leczenie - 13 stycznia 2020
- Tłuszcz palmowy – dobry czy nie? - 12 września 2019
- Bezpieczeństwo podczas upałów - 25 czerwca 2019
- Metody odrobaczania kota - 23 maja 2019
- Wirus opryszczki pospolitej (HSV) – co to jest i jak leczyć? - 14 marca 2019
- Jaka rasa psa do domu z dziećmi? - 21 września 2018
- Co warto wiedzieć o sinicach? - 28 sierpnia 2018
- Jak jest skonstruowana opona samochodowa? - 18 stycznia 2018
- Belgia zakazuje podsuwania Forex-u klientom detalicznym - 28 sierpnia 2016
- MF zapowiada wzrost i przyspieszenie PKB (za sprawą 500+ ) - 19 sierpnia 2016
- Zmiany: mniejsze limity powierzchniowe i więcej mikromieszkań na rynku? - 18 sierpnia 2016
- Rosyjska gospodarka mocno się kurczy: wzrost cen, inflacja, bezrobocie - 16 sierpnia 2016
- Niższe prognozy wzrostu na świecie – przez Brexit? - 25 lipca 2016