Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Skoda dla środowiska: działania „Green Future”

logo Skody

Koncern Skoda postanowił pójść w ślady swoich konkurentów i zaangażować się bardziej w projekty mające na celu ochronę środowiska. Wprowadzenie efektywnego wykorzystywania zasobów pozwoli na wytwarzanie jeszcze bardziej ekologicznych samochodów. Działania te będą nosiły nazwę „Green Future” i będzie to część strategii rozwoju marki, która będzie realizowana do 2018 roku.

Dla osiągnięcia założonych celów i umocnienia zrównoważonego rozwoju Skody został powołany specjalny zespół ekspertów. Ich zadaniem będzie polepszanie i kontrolowanie wpływu działalności marki na środowisko. Opracowano już strategię, która będzie polegała na trzech filarach: produkcie, procesie wytwarzania i handlu detalicznym. Pierwszy filar mówiący o produktach bezpiecznych dla środowiska, obejmuje przede wszystkim samochody w wersji GreenLine oraz Green tec. Są to pojazdy wyposażone w technologie sprzyjające bardziej ekologicznej eksploatacji, która jednocześnie przyniesie właścicielowi więcej oszczędności. W tej chwili można kupić jeden z 48 wersji samochodów linii „Green”. Emitują one poniżej 120 g/km CO2, w tym 10 poniżej 100 g/km. Ponadto trwają właśnie testy floty samochodów w pełni napędzanych energią elektryczną. W drugim filarze mówi się o procesie produkcji, podczas którego ma być wykorzystywanych o 25% mniej energii i wody. Dzięki temu zmniejszy się ilość generowanych szkodliwych substancji oraz odpadów jakie powstają na przykład w trakcie lakierowania samochodu. Eksperci zaproponowali też unowocześnienia ogrzewania w poszczególnych fabrykach.

Dzięki tym modernizacjom fabryki zmniejszą emisję CO2 do atmosfery o ok. 45 tysięcy ton rocznie. Trzecim filarem są zmiany w handlu detalicznym. Skoda zamierza ustanowić normy dotyczące dealerów i serwisów. Do tej pory udało się już w ramach tej akcji pozbyć z czeskich serwisów aż 95 ton złomu i niepotrzebnych materiałów. 90% z nich zostało ponownie przetworzonych. Również pracownicy koncernu zostali zaangażowani w działalność na rzecz środowiska. Od 2007 roku za każdym razem kiedy sprzeda się jeden samochód Skody, sadzone jest jedno drzewo. Jak na razie posadzono ich 363 tysiące, ale w najbliższym czasie liczba ta powiększy się o kolejne 60 tysięcy. Od 1991 roku Skoda wydała na poprawę zarządzania zasobami ponad 410 mln euro.