Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Sympatie na bok- czas na efektywnych pracowników!

W naszym kraju powszechne jest przekonanie, że przy staraniu się o pracę znacznie większe znacznie mają dobre kontakty niż rzeczywiste umiejętności. Na szczęście nie wszyscy tak myślą!

Profesor zarządzania, Robert Spinalle, jeden z najbardziej uznanych psychologów na świecie przekonuje, że wcale nie musi tak być. Profesor optuje za zarządzeniem przez wyniki. To innowacyjna metoda zarządzania jego autorstwa, której korzenie możemy odnaleźć już w „Iliadzie” Homera. Zgodnie z założeniami tej metody, każdy z pracowników powinien mieć jasno zarysowany zakres swoich obowiązków. Następnie jest rozliczany z ich wykonania i w odpowiedni sposób nagradzany. Teoretycznie wydaje się nam, że taki model zarządzania jest dość oczywisty, w praktyce bardzo mało firm w naszym kraju wprowadza go w życie.

W Polsce wciąż panuje przekonanie, że pracownik powinien być przede wszystkim miły i sympatyczny. Profesor Spinalle przekonuje, że w rzeczywistości wcale nie jest to najważniejsze.

Za przykład podaje bohatera popularnego serialu, doktora House’a, który jest arogancki, cyniczny i bezczelny oraz otwarcie przyznaje, że nie lubi ludzi, a mimo tego osiąga doskonałe rezultaty w swojej pracy. Doktor House uważa bowiem, że w pracy najważniejsze są rezultaty, które się osiąga. Profesor w pełni podziela jego przekonanie i radzi Polakom, by także postarali się wcielić je w życie.