Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Whitney Houston na szczytach list przebojów

Tuż po śmierci Whitney Houston jej przeboje znów pojawiają się na listach przebojów. Wraz z jej odejściem wzrosły również ceny jej płyt. Czyżby nieżyjąca gwiazda była cenniejsza niż za życia?

Już kilka godzin po niespodziewanej śmierci wybitnej piosenkarki Whitney Houston jej największe hity zaczęły pojawiać się na pierwszych miejscach wszelkich list przebojów. Wraz z rosnącą popularnością piosenek zaczęły rosnąć również ceny za płyty z muzyką Whitney.

Przykładem może być płyta \”The Ultimate Collection\” z kompilacją największych hitów artystki, która przed śmiercią kosztowała na iTunes 3 funty, a zaraz po śmierci wokalistki cena wzrosła ponad dwukrotnie, osiągając 7,99 funta. Co gorsza, pliki z muzyką były reklamowane jeszcze po starej cenie, ale zamawiający je fani musieli płacić wyższą, nową kwotę.

Wszyscy miłośnicy talentu Whitney Houston są oburzeni praktykami żerowania na śmierci sławnej osoby. Z takimi zarzutami spotkały się głównie iTunes, Amazon i Apple, ale za pośmiertną podwyżkę cen najprawdopodobniej odpowiada sam wydawca. Podobna sytuacja wykorzystywania w celach biznesowych śmierci sławnej osoby miała miejsce po tragicznej śmierci Amy Whinehouse, kiedy to iTunes i Amazon umieszczając informację o odejściu wokalistki, kierowały do stron, na których można było nabyć jej płyty.

Jednak nie tylko sklepy internetowe próbują wykorzystać tragiczną śmierć dla własnych celów – Orange już w 2 dni po informacji o śmierci artystki zachęcało do kupienia dzwonka na telefon komórkowy z hitem Whitney „I will always love you”, a wytwórnia posiadająca prawa do sprzedaży zmarłej diwy, Sony Music, szykuje już ostrą kampanię, mającą na celu zarobienie milionów.