Tagi
Powiązane wpisy
Podziel się
Wiedźmin 2 – zabójca rzeczywistości
Premiera drugiej części przygód Geralta z Rivii jest zapowiedziana na 17 maja 2011 roku. Gry jeszcze nie ma, ale już są analizy dochodu, jaki ona przyniesie.
Wokół gry Wiedźmin, która pojawiła się w sprzedaży w październiku 2007 roku, rozkręcony był całkiem skuteczny marketing. Tytuł narobił dużo więcej szumu niż pieniędzy – co prawda do dzisiaj sprzedało się ponad 1,5 miliona egzemplarzy, jednak producent nie odniósł sukcesu kasowego. Po okresie finansowych tarapatów firma przeszła restrukturyzację, a jej właścicielem został Optimus. Poza tym została podpisana umowa dystrybucyjna z Agorą. Jako że mówimy tu o potędze rynku wydawniczego, można się spodziewać, że działania marketingowe wobec drugiej części Wiedźmina daleko przerosną to, co mogliśmy obserwować poprzednio.
Dla osób nawet ze średnim zainteresowaniem obserwujących rynek gier komputerowych oczywiste jest, że już robi się dużo dla komercyjnego sukcesu nowego tytułu. Na portalach związanych z Agorą pojawiają się hurraoptymistyczne recenzje demonstracyjnych etapów gry udostępnionych przez producenta. Niezależnie od wartości tego tytułu – głosy te nie brzmią zbyt obiektywnie i przedstawiają Wiedźmina 2 w samych superlatywach. Czy w rzeczywistości będzie to wyglądać tak różowo?
Ciężko wróżyć przyszłość produkcji, zanim pojawi się ona na rynku. Wszystko jednak wskazuje na to, że Wiedźmin 2 będzie mocną pozycją, jednak nie przyćmi konkurencji, co często jest sugerowane w marketingowo-informacyjnym szumie towarzyszącym zbliżaniu się premiery. Wystarczy spojrzeć chociażby na Dragon Age 2, nieoficjalnie uważanego za głównego konkurenta Wiedźmina – bój będzie zażarty i niekoniecznie polski hit warto wskazywać tu jako zwycięzcę.
Na forach i w komentarzach pod artykułami o Wiedźminie 2 coraz częściej pojawiają się głosy, że przesadnie rozkręcony szum (tzw. hype) może stać się przyczyną porażki. Apetyt graczy zostanie rozbudzony na tyle, iż gra ich nie zaspokoi. Jest ona lansowana jako coś, co niemal wstrząśnie rynkiem elektronicznej rozrywki i będzie kamieniem milowym cRPG, tymczasem można się spodziewać naprawdę solidnej produkcji – zbytnie wyśrubowanie oczekiwań wobec niej może sprawić, że stanie się ona ofiarą swojej sławy.
Wygląda jednak na to, że CD Projekt Red, Optimus i Agora nie zamierzają przyhamować z rozbuchanym marketingiem. W sieci pojawiła się informacja, iż Wiedźmin 2 ma przynieść ok. 150 milionów zysku. Atmosfera jest więc konsekwentnie podgrzewana (przegrzewana?) – jeśli wsłuchać się w ten szum, wychodzi na to, że gra jest skazana na światowy sukces i sprzedała się zanim się sprzedała.
Radek Gilowski
Ostatnie wpisy Radek Gilowski (zobacz wszystkie)
- Jak zadbać o własne zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie? - 22 lutego 2023
- Rywalizacja u dzieci – jak powinien reagować rodzic? - 8 listopada 2022
- Parlament Europejski zdecydował – koniec silników spalinowych w samochodach - 13 czerwca 2022
- Zapalenie zatok – co to jest i jak je leczyć? - 1 października 2021
- Jak rozumieć oznaczenia na olejach samochodowych? - 5 września 2017
- Pożegnanie z Ziemią - 16 kwietnia 2013
- Atak hakerów na Allegro (nie działa) - 3 kwietnia 2013
- Pentagram wprowadzi kolejnego smartfona - 19 marca 2013
- Kindle Fire HD 8.9 trafia do Europy - 14 marca 2013
- Więcej witamin w ekologicznych warzywach - 8 marca 2013
- Sony zapowiedziało PlayStation 4 - 21 lutego 2013
- Linux (Ubuntu) na tablety już wkrótce - 20 lutego 2013
- Apple szykuje zegarek - 15 lutego 2013
- Co wiemy o nowym Xboxie? - 13 lutego 2013
- Hybrydowy tablet Goclever - 12 lutego 2013
- Przetestuj Rometa 4E - 11 lutego 2013
- Czy roboty odbiorą nam pracę? - 25 stycznia 2013
- Kim Dotcom prezentuje – Mega - 21 stycznia 2013
- Psychologiczna trauma zmienia mózg - 16 stycznia 2013
- NVIDIA prezentuje nową… konsolę - 8 stycznia 2013